Annonce

ZENZ

ZENZ
5. marts 2019 Dina Boysen
Henrik Wendler fra Zenz

05. marts 2019

ZENZ Organic Products gør sig klar til Version 2

Tekst: Camilla Svensson (Sascha Tejlmann Red.)
Foto: Camilla Svensson

Den danske virksomhed Zenz, der gør en stor indsats for at skabe en mere sund og bæredygtig frisørverden, har fået forstærkning og gør sig klar til næste skridt. Hair Magazine mødte den nytiltrådte salgschef, Henrik Wendler, på fabrikken i Fårup i Jylland for at tale om ekspansion, certificeringer og Zenz version 2.

Det er en strålende, solrig vinterdag, da Henrik Wendler, Zenz’ nye salgschef, og jeg ankommer til Derma Pharms fabrik i Fårup i Jylland. Det er første gang, at Henrik besøger fabrikken for at se, hvordan produktionen foregår.

Selvom Henrik er ny hos Zenz, har han mere end 25 års erfaring med at arbejde med produktsalg inden for frisørbranchen i Norden, blandt andet fra Procter & Gamble og KAO. Overgangen til et familieforetagende med fokus på bæredygtighed og sundhed har været overvældende men lærerigt.

Læs også: Zenz har skabt en bæredygtig global virksomhed

”For Zenz er troværdighed og vidensdeling omkring ingredienser afgørende, og jeg er ikke vant til at arbejde med ingredienser på den her måde. Nu har jeg været nødt til at læse op på de forskellige ingredienser og hvad, de gør. Det har været en øjenåbner. Der har været en masse at lære, men Anne-Sophie har selv udviklet alle produkterne, og hun kender alt til ingredienser og deres gode og dårlige egenskaber, så jeg har haft den bedste oplæring”, siger Henrik.

Artiklen er længere – læs den i vores online magasin her!

Henrik Wendler fra Zenz

Henrik Wendler er ny salgschef hos Zenz, og hans vigtigste opgave er at øge virksomhedens vækst og internationalisering.

ZENZ Organic Products gør sig klar til Version 2.

Zenz’ produkter skabes og produceres i Danmark, hvilket er positivt, når de skal ekspandere, da Norden generelt har et rigtig godt ry, når det kommer til bæredygtighed og økologi.

ZENZ Organic Product gør sig klar til Version 2

Hair Magazine var med, da Zenz’ nye salgschef, Henrik Wendler, var på besøg på fabrikken i Jylland for første gang.

ZENZ organic Products gør sig klar til Version 2

For at sælge produkter i Kina skal de forsegles med et klistermærke, så det kan ses, at produkterne ikke har været åbnet.

Denne artikel blev publiceret i Hair Magazine 1. udgave 2019.

ANNONCE