Annonce

Wella TrendVision 2016

Wella TrendVision 2016
20. marts 2017 bal@freemindsmedia.com

20. marts 2017

Wella TrendVision 2016 i Barcelona

Wella Trend Vision Awards 2016

Det var en sand eksplosion af kreativitet og farver, da Wella holdt TrendVision 2016 i Barcelona. Dels præsenterede man trenden 2017, og dels blev vinderne fundet i Wella Professionals International TrendVision Awards 2016.

Over 1400 frisører fra hele verden deltog, da Wella holdt TrendVision 2016 event i Barcelona. Temaet var “a city of color, artistry and modernism”, og det lagde rigtig fint op til Wella Professionals International TrendVision Awards 2016, hvor talenter fra hele verden dystede om bronze, sølv, guld og platin inden for kategorierne Color Vision og Creative Vision.

Netop fordi farve er så vigtig for Wella, var Barcelona det perfekte sted at præsentere Wellas seneste kunstneriske inspirationer og innovationer – en by, der eksploderer i Gaudi’s skønne farver, og hvor man kan opleve værker af nogle af de mest inspirerende kunstnere fra det 20. århundrede.

Denne gang præsenterede Wella trenden for 2017 i to nøgletrends: Ultra Contouring og New Norm.

“Det er spændende at se trends, der indfanger netop det at udtrykke sig selv; individualiteten og forskelligheden. Det er vigtigt, at vores branche opfordrer til at hylde de mange forskellige ansigter, som skønhed kan have”, sagde Laura Simpson, Chief Marketing Officer, Wella og Coty Professionals Beauty.

Læs her: Wella Professionals INTERNATIONAL TREND VISION AWARDS 2014

Med denne kreation tog Manuel Sunda (Italien) Platinum i CreativeVision-kategorien Her ses kreationen af Hayley Austin (Storbritannien) som fik bronze iColorVision-kategorien

Optical Illusion
Optical Illusion: Der er en stærk bevægelse mod en mere modig og mere ligefrem individualitet. Det betyder, at looket i højere grad kommer indefra. Kollektionen opfordrer til, at man bevæger sig ud over den standardiserede skønhed, forstærker dimensionerne og skaber optiske illusioner med udtryksfulde former i håret, så de matcher ansigtstrækkene. Der skal skabes løft i håret ved hjælp af lys, og man strammer op med mørke, indvendige kanter for at skabe dybde. Målet er at skabe et stærkt, ultra-autentisk look. Farver bliver til former, formerne er en illusion.

Dmitry Vinokurov, Wella Global Creative Artist fra Rusland siger: “Contouring er en teknik, som jeg har eksperimenteret med og udviklet over flere år. Jeg er vildt fascineret af det potentiale, der ligger i netop at bruge farve til at skabe optiske illusioner som at forstærke en ansigtsform eller løfte en klipning”.

Finlands bidrag i ColorVision

New Norm
Sofistikeret teknologi har revolutioneret vores liv. Det engang så specielle og overraskende er den nye normal. Så håndværk og ting, der engang blev set på som simple – en vævet kurv, et hjemmebagt brød, en ren, hvid t-shirt bliver nu trend i takt med at hverdagens elementer løftes og bliver til håndværk. New Norm trenden hylder skønheden i det uperfekte: De små fejl og personlighedens fingeraftryk, og dermed defineres den nye, sofistikerede følelse i skønheden og i håret.

Gamle teknikker genopdages, kombineret med de seneste nye, innovative produkter og behandlinger, og således gives en ny kant til skønhed.

“Som et smukt broderi, bruges f.eks. fletninger på en moderne og ny måde. Vi genopdager og hylder de glemte teknikker, og bruger dem til at skabe en egen, nytænkt kreativitet”, siger Hester Wernert-Rijn, Wella Global Creative Artist fra Holland.

Læs også: Wella TrendVision 2015 i Berlin

Hiroaki Matsuo (Japan) vandt sølv i  CreativeVision med denne flotte kreation.

Hiroaki Matsuo (Japan) vandt sølv i
CreativeVision med denne flotte kreation.

Stefan Sultanoiu (Rumænien) stod for denne frisure som vandt People's Choice i ColorVision

Stefan Sultanoiu (Rumænien) stod for denne frisure som vandt People’s Choice i ColorVision.

TrendVision Awards 2016
To danske frisører deltog i år i Wella TrendVision Awards 2016. I kategorien Color Vision deltog Trine Brødholt fra Stender, og i kategorien Creative Vision deltog Nicolai Mangor Nielsen fra Klipin. Det blev dog ikke til danske medaljer denne gang. Til gengæld gik hele to guldmedaljer – en i hver kategori – til Finland. Så nordisk glæde var der helt klart.

I alt deltog 80 frisører fra 45 lande, og finalisterne var udvalgt blandt 8000 ansøgere,

“Wella TrendVision er en fantastisk platform for kreativitet, og et sted, hvor up-coming frisører og stylister såvel som erfarne frisører kan vise, hvad de kan”, siger Michelle Mason, Senior Vice President Education, Wella og Coty Professional Beauty.

Hver kategori havde fire vindere; platin, guld sølv og bronze, og vinderne blev fundet dels af juryer på stedet og dels af de mange stemmer på internettet, der valgte en ”Peoples Choice”-vinder.

I Color Vision kategorien, der blev styret af Wella Professionals Global Creative Director for farve, Josh Wood, blev vinderne:

  • Color Vision PLATINUM: Darren Lacken, Crow Street Collective, Irland
  • Color Vision GOLD: Jenni Kujansuu, SÄVY, Finland
  • Color Vision SILVER: Mana Dave, Blaze, New Zealand
  • Color Vision BRONZE: Hayley Austin, Toni & Guy, England
  • Color Vision PEOPLE’S CHOICE: Stefan Sultanoiu, Artist Salon & Academy, Rumænien.

I Creative Vision kategorien var det Wella Professionals Global Creative Director for pleje og styling, Eugene Souleiman, der styrede slagets gang. Her var vinderne:

  • Creative Vision PLATINUM: Manuel Sunda – La Bottega Dello Stile S.R.L.S., Italien
  • Creative Vision GOLD: Laura Harju – Prof Tampere, Finland
  • Creative Vision SILVER: Hiroaki Matsuo, Screen, Japan
  • Creative Vision BRONZE: Nadine Röver-Eilmes, Kaschke Die Friseure, Tyskland
  • Creative Vision PEOPLE’S CHOICE: Reina Quinones Vila, Estrellisima Salon, Puerto Rico

Janni Kujansuu fra Finland, guldmedaljer i ColorVision, med sin model Laura Harju, guldmedaljer i CreativeVision, og hendes model.
Finland var dominerende i dette års TrendVision Award – de vandt guld i begge kategorier. T.v. Janni Kujansuu som fik guld i ColorVision og t.h. Laura Harju som fik guld i CreativeVision.

Wella Lifetime Achievement Award
Sidst blev der også i år uddelt en Wella Lifetime Achievement Award, og denne gang gik prisen til et ikon i branchen, Robert Lobetta fra London. Han er er frisør, fotograf, rebel og kunstner, og en af de frisører, der har været med til at forme branchen på den internationale scene igennem det mange år.

Darren Lacken fra Irland vandt i kategorien ColorVision til dette års Wella TrendVision. Manuel Sunda fra Italien blev platinumvinder i kategorien CreativeVision til dette års Wella TrendVision.
Platinmedaljerne i Wella TrendVision 2016 gik till Darren Lacken fra Irland (t.v.) i kategorien ColorVision og Manuel Sunda fra Italien i kategorien CreativeVision.

Tekst: Pia Finne
Fotograf: Wella Professionals


ANNONCE