Annonce

Wella Professional præsenterer ILLUMINA i Marrakesh

Wella Professional præsenterer ILLUMINA i Marrakesh
8. marts 2016 bal@freemindsmedia.com

08. marts 2016

Wella Professional præsenterer ILLUMINA i Marrakesh


Perfekte rammer at præsentere ILLUMINA farverne i.

Da Wella Professionals skulle præsentere sin nye ILLUMINA-farve serie under overskriften ”See the light” skete det med Marrakesh’ blændende sol og de smukke brændte toner, der præger byen og den omkringliggende ørken, som baggrund. Josh Wood, Wella Professionals Global Creative Director, kalder ILLUMINA for den største innovation inden for hårfarve i mange, mange år.


Josh Wood ses her til venstre
, og til højre langt, skandinavisk hår med ILLUMINA farver.

De smukke naturlige nuancer, varmedisen, de fremmedartede dufte og den fantastiske atmosfære i Marrakesh dannede rammen, da Wella præsenterede den nye ILLUMINA hårfarve for den europæiske presse.

”ILLUMINA er banebrydende, når det gælder hårfarver”, lyder det fra Wella Professionals Global Creative Director Josh Wood, der har arbejdet med at udvikle ILLUMINA igennem fire år.

”Jeg husker, jeg forsøgte at forklare vore forskere, at jeg ville have en ”lysende” farve – hverken shine eller gloss men ”luminous”, og jeg husker, at jeg tog fra mødet med en fornemmelse af, at de slet ikke havde forstået, hvad jeg mente. Men de havde fanget ideen; nemlig at jeg ville skabe en farve, der lignede det naturlige hår, en farve, der fanger lyset og bruger det”, forklarer Josh Wood, og tilføjer: ”Vi ville med andre ord skabe et produkt, der giver håret en lethed og en lyseffekt, man kun ser et sted i verden, nemlig i Los Angeles”.


Den europæiske presse blev inviteret til Marakesh i Marokko for lanceringen af ILLUMINA farverne.

For at opnå den effekt, Josh Wood ønskede, var forskerne klar over, at der skulle tænkes ud ad boksen, og i helt nye baner. De gik derfor til Pixar, der laver 3D-tegnefilm, bl.a. Cars, De utrolige Wall-E og Monsters Inc. og her oplevede de forskellen på luminous, gloss og shine.

”Netop fordi det handler om ”lysende” effekter, valgte vi at begynde med de naturlige nuancer”, forklarer Josh Wood, men han er ikke i tvivl om, at også de mere levende og stærkere farvenuancer vil følge.

Netop nu findes således 20 nuancer i Illumina, og Josh Wood har arbejdet med dem igennem de seneste 18 måneder bl.a. i forbindelse med Alexander McQueens show ”Army of Blondes” og Missoni’s præsentation af sin kollektion til efteråret og vinteren 2012, hvor Wella Professionals, Global Creative Directors Josh Wood og Eugene Souleiman samarbejdede omkring hår-look’et.

“Jeg brugte ILLUMINA farverne for første gang ved Missoni A/W ’12 show’et, og resultatet var fantastisk”, fortæller han, og kalder Illumina for den største innovation inden for hårfarve i mange, mange år.

”Farven taler for sig selv. Den er super let at arbejde med, og fra det øjeblik, du begynder at mikse farven, når du påfører håret farven og tørrer håret er den bare en frisørs drøm”, lyder det fra Josh Wood.


Hele idéen bag farverne var at gøre farverne så naturlige som muligt.

Teknologien bag

Maria Castan fra P&G Scientific Communication kalder også ILLUMINA for den største udvikling inden for hårfarve i 20 år, og hun forklarer, at det banebrydende i Illumina-teknologien er Microlight-teknologien.

Det yderste hårlag er transparent som en fingernegl, og netop tilstanden af det yderste hårlag er meget vigtig, fordi det lader lyset passere igennem, så man oplever hårets farvetone indefra”, forklarer Maria Castan.

“Men urenheder som små kobberpartikler, der efterlades i håret fra det vand, man vasker håret i, sætter sig fast på håret, og når håret så farves, frigives frie radikaler, som kan skade hårets overflade. Det betyder, at hårets yderste lag ikke længere er transparent, lyset bliver diffust og reflekterer ikke farven optimalt”.

“Med den nye Microlight-teknologi, der danner basis for ILLUMINA, indkapsles de små metalpartikler i millionvis af mikropartikler, skaden på yderhåret reduceres, hårets overflade er sundere og dermed mere transparent, så lyset kan reflekteres på bedste vis”, forklarer Maria Castan, og hun tilføjer med et smil, at ILLUMINA er testet på så meget hår, at det kan nå 20 gange rundt om jorden!

Prøvet på eget hår

For at vise, at det ikke blot var tomme ord, når Josh Wood kaldte ILLUMINA for en banebrydende nyhed, havde Wella Professionals samlet et team af de bedste frisører fra hele verden, der skulle farve hår på de godt 100 deltagende journalister. Blandt de udvalgte frisører var Betty Christoffersen fra Salon Saco Cph i Danmark.

Og det var en oplevelse at få farvet håret af de super dygtige frisører, og at Illumina levede op til det lovede, er der heller ingen tvivl om.

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

 

For yderligere informationer kontakt Wella Professionals på tlf. 33 26 91 01 eller se www.wella.dk.

 


ANNONCE