Annonce

Wella Nordic Team viste trends for AW15

Wella Nordic Team viste trends for AW15
6. april 2016 bal@freemindsmedia.com

06. april 2016

Wella Nordic Team viste trends for AW15

Wella Professionals afholdte show i Langelinie Pavillonen, hvor 200 frisører fik præsenteret “Young and cool & Old and hot” af det fantastiske Wella Nordic Team.

200 frisører så AW15 præsenteret af Wella Nordic Team

Jens Egelund Müller, Wella Country Manager Denmark, bød de 200 frisører velkommen i de fantastiske omgivelser i Langelinie Pavillonen.

Marta Spizewska forklarede dagens program og præsenterede dagens repræsentanter for Wella Nordic Team, som udover hende selv bestod af Stine Høppner, Danmark, Anki Moe, Norge, Jari Palin, Finland og Christian Andersson, Sverige.

Teamet havde opdelt modellerne i fire aldersgrupper og viste trends indenfor hver gruppe. De fire grupper var 17-24, 25-34, 35-55 og 55+.

De yngste modeller blev præsenteret af Jari, som havde brugt Instagram i sin konsultation med denne aldersgruppe. “De unge identificerer sig med ting og personer fra de sociale medier, f.eks. celebrities, og det er et godt udgangspunkt i konsultationen med de helt unge”, forklarede han.

“Mange unge farver selv deres hår og derfor er det vigtigt i konsultationen at vise dem billeder af farver, som ikke kan laves hjemme”, supplerede Marta.

Marta Spizewska gav mange gode råd til konsultationen af de unge kunder.

Stine Høppner havde fornøjelsen af at præsentere den modne kundegruppe: “Aldersgruppen 35-55 er meget bevidste omkring hvad de vil have, men i særdeleshed, hvad de ikke vil have. Det kan bruges i konsultationen med en kunde i denne aldersgruppe, da de med sikkerhed siger fra, hvis man som frisør er på afveje, forklarede hun.

Christian Andersson havde ansvaret for mændene og her viste han en trendy frisure i hver aldersgruppe. Han havde brugt Pinterest til at sammensætte et moodboard for hver enkelt og lod sig inspirere af dette i arbejdet med mændene.

Fælles for alle aldersgrupper er muligheden for at øge omsætningen med de rigtige services i salonen: “Det er vigtigt, at I gør kunden opmærksom på, at I tilbyder de service, som de lader sig inspirere af på de sociale medier og lignende”, fortalte Anki Moe. Produkter som Color ID og Instamatic blev fremhævet i forbindelse med hurtige services, som kan sikre en højere omsætning i salonen.

Aftenen sluttede med en teaser for SS16, hvor teknikken “Ecaille” bliver det store. Nøgleordene bliver craftmenship, quality og exclusive hair!

Tekst: Anders Sørensen
Fotograf: Claus Peuckert


ANNONCE