Annonce

Wella Couture Color seminar

Wella Couture Color seminar
6. april 2016 bal@freemindsmedia.com

06. april 2016

Wella Couture Color seminar

Wella Couture Color seminar er en lidt anderledes aften, hvor deltagerne udover at se de nyeste trends og farver også bliver klogere på, hvad der kan gøres for at skabe mersalg i salonen med Couture Color Services.

En grundig konsultation afstemmer forventningerne og man forebygger dermed situationer, hvor kunderne ikke er tilfredse eller udtrykker, at de skal vænne sig til det færdige resultat.

“Mange bruger ikke tilstrækkelig tid på konsultationen. Konsultationen kan sagtens tage 10 minutter”, siger Katrine Frederiksen, Educator for Wella.

Læs også: Udvikling er vejen frem, mener Jens Egelund-Müller fra Wella

“Under konsultationen kan det være en god idé ikke at stille spørgsmål omkring hår. Hvis du i stedet stiller spørgsmål til deres arbejde, forhold til økologi, om de foretrækker guld eller sølv smykker osv. giver dette et billede af, hvilken type kunde det drejer sig om. Og så er du heller ikke i tvivl om, hvilken slags hårfarve m.m. du vil foreslå kunden”, siger Kristina Nielsen, Educator for Wella.

Fortæl kunden hvad du vil foreslå, hvilke teknikker og farve du vil bruge og afstem forventninger til resultatet. Det er altid en god idé at få kunden til at bekræfte, at det er i overensstemmelse med kundens ønsker. Lad kunden være med til at tage beslutningen.

Vil gerne have længere konsultation
Undersøgelser viser, at kunderne i frisørsalonerne faktisk godt kan lide at have en dialog med frisøren omkring, hvad der skal laves. “Der investeres mange penge hvert år på at undersøge forbrugernes forventninger til besøget i salonen, og det er tankevækkende, at 70 % af kunderne faktisk forventer en mere dybdegående konsultation end de rent faktisk oplever, siger Karsten, Sales Manager for Wella.

Hvad vil kunderne betale mere for?
Afstemning af forventningerne styrker den samlede oplevelse. Frisørerne der deltog i Couture Color seminaret var enige om, at man ofte er villig til at betale ekstra for den samlede oplevelse. “Hvis du har set i kalenderen, at du har en kunde, der altid vil have 5-0 og du kun har én tilbage, som du gemmer til hende, så er det helt okay at fortælle kunden, at du har gemt den specielt til hende. Det er rigtig god service og kunden vil føle en bedre samlet oplevelse”, siger Katrine.

Udover snakken omkring oplevelsen, blev der snakket om, hvilke servicer, der kommer ind under Couture Color Service og hvorfor en Balayage ofte giver et mere luksuriøst udtryk end hættestriber.

Nyeste farve medlem i Wella-familien
Den nyeste farve Blondor Magma blev også introduceret for deltagerne og der blev vist frihåndsteknikker, hvor ColorID blev brugt sammen med Instamatic. Educatornes råd til frisørerne er: ColorID vil gøre jeres hverdag meget nemmere, fordi I kan undvære folie. Vær ikke bange for, at komme i gang med at bruge den.

Tekst: Anders Sørensen
Fotograf: Claus Peuckert

Læs også: Udvikling er vejen frem, mener Jens Egelund-Müller fra Wella

 

For yderligere information kontakt Wella – The Salon Professional Division of P&G på tlf. 33 26 91 11.
Se også www.facebook.com/WellaProDanmark

 


ANNONCE