Annonce

weDo – Et nyt øko-etisk brand

weDo – Et nyt øko-etisk brand
13. september 2019 Dina Boysen
weDo lanceres nu af Coty Professional

13. september 2019

weDo

Et nyt øko-etisk brand

Tekst: PR1
Foto: Sofia Johansson

weDo professional er et nyt økologisk og etisk mærke, designet til den bæredygtige udvikling og livsstil. Hair Magazine var med, da Coty Professional fortalte om den nyeste tilføjelse til sortimentet.

weDo/ Professional er et nyt øko-etisk brand, der tilbyder en række veganske og cruelty-free-produkter med få og nøje udvalgte ingredienser og med 100% genanvendelig emballage. Sammen med forskerne fra Wella Professionals hårpleje-laboratorier, og udvalgte frisører, er hvert produkt skabt med en professionel ydeevne i tankerne.

Der er udviklet to nye teknologier af weDo/ Professional-teamet, som er særligt effektive til at pleje håret. Den første er en sulfatfri rensningsteknologi, der gør shampoo’en særligt nænsom, med et lavt niveau af overfladeaktive stoffer af naturlig oprindelse, hvilket efterlader hovedbunden med en optimal pH-værdi. Den anden er en silikonefri belægningsteknologi, som findes i masker og conditioner fra weDo/ Professional. De er formuleret med en ekstrakt fra olivenolie, der fungerer som en naturlig conditioner, som omslutter hårfibrene på naturlig vis.

weDo/ Professional-serien tilbyder 14 produkter, herunder 4 multi-hybridprodukter, til hår og krop.

weDo/ Professional er et “øko-etisk” brand, som stræber efter miljømæssige standarder, der værner om både dyr, mennesker og miljø, med det mål at være så miljøvenlige som muligt, og samtidig forblive ærlige og transparente, når visse mål stadig er under udvikling.

weDo/ Professional er stolt over at være 93 til 99,7% af naturlig oprindelse, vegansk og cruelty-free. Helt specifikt er mærket:

  • Certificeret som vegansk af The Vegan Society.
  • Certificeret som cruelty-free af Cruelty Free International, hvilket vil sige ikke testet på dyr.
  • Dermatologisk testet, formuleret uden sulfater, silikoner eller kunstigefarvestoffer.
  • Alle duftende produkter har en særligt designet duft med et ekstremt lavt niveau af allergener.

En fast shampoo-bar, der giver op til 80 hårvaske.

Smuk anrettet brunchtallerken leveret af The Organic Boho.

Emballagen fra weDo/ Professional følger konceptet om cirkulær økonomi med genanvendt og genanvendeligt materiale:

  • Alt emballage fra weDo er designet til at være 100% genanvendeligt.
  • Alle tuber er fremstillet af 50% genanvendt plast.
  • Flasker fremstilles med 75% til 94% genanvendt plast.
  • Alle krukker, som er tilgængelige i detailhandelen, er fremstillet af 53% til 56% genbrugsplast.
  • Eventuel ydre emballage er fremstillet af 100% genbrugspap, som også er FSC-certificeret.

weDo/ Professional er på en mission for at opfordre mennesker til at gå over til en mere bæredygtig livsstil – med det formål at skabe et sundere udseende og en bedre planet. Med lanceringen vil #TogetherWeDo-kampagnen invitere og inspirere enkeltpersoner til at deltage i bevægelsen ved at omdanne god vilje til konkrete handlinger, der vil medføre positive ændringer.

Bliver tilgængelige til saloner primo 2020.

ANNONCE