Annonce

Slikhaar

Slikhaar
18. november 2017 Cecilia Lindahl

18. november 2017

Slikhaar er en livsstil

Tekst: Pia Finne
Foto: Jesper Skovlund

Tvillingebrødrene Emil og Rasmus V. Albrectsen har formået at skabe et brand; Slikhaar med salonen Slikhaar Studio, egne produkter ”By Vilain”, webshop og Slikhaar TV. De har 2,6 millioner følgere på Facebook, og den mest sete video er vist 52 millioner gange! Og de to er kun lige begyndt. Fremtiden byder på blandt andet et franchisekoncept og udbygning af By Vilain koncept, og det stopper helt sikkert ikke der…

Et Disneyland for hårinteresserede. Sådan kalder tvillingebrødrene Emil og Rasmus V. Albrectsen Slikhaar Studio i Århus. De to er ikke uddannede frisører, men de har taget deres store passion for hår og løftet den til et unikt niveau på kun otte år. Interessen for hår begyndte med webshoppen Slikhaar Shop. Det udviklede sig til inspirationsvideoer på YouTube, hvor de indtil videre har haft en kvart milliard visninger.

Med Facebook og Instagram har Slikhaar således godt fem millioner følgere. I dag har de salonen Slikhaar Studio, de har en webshop, Slikhaar TV, og de har udviklet deres eget hårproduktbrand By Vilain. Ydermere løfter de to sløret for, at der til foråret udkommer en bog med cool stylinginspiration til mænd.

For Rasmus og Emil handler det om at skabe oplevelser og ikke mindst om at skabe et brand omkring Slikhaar under mottoet ”Vær den bedste version af dig selv”. ”Alting handler om branding. På det personlige plan kan det være en lækker taske eller nogle flotte stiletter. På det forretningsmæssige plan handler det om at give kunderne en vare, der fortæller en historie, og en energi i håndværket”, fortæller brødrene, der begyndte at skabe frisørinspirationsvideoerne til YouTube i samarbejde med deres daværende frisør, allerede mens de læste markedsføring.

Læs hele artiklen i vores online magasin – klik her!

Med Slikhaar Studio har de to brødre skabt et salonkoncept, der nu skal udbredes til hele verden. Drengene har planer om, at der skal åbne i hvert fald to saloner i Danmark inden for det næste års tid, og en hel del flere på verdensplan i årene frem.

Slikhaar Shop behandler 50.000 ordrer om året, og man når ud til 120 lande.

Planen er også, at brandet By Vilain skal sælges til saloner world wide.

De går efter Joe & The Juice-atmosfæren i deres franchisesaloner. De skal være ungdommelig, med på beatet, afslappet og på forkant med tendenserne.

Denne artikel blev publiceret i Hair Magazine 5. udgave 2017.

ANNONCE