Annonce

Revlon Professional

Revlon Professional
7. februar 2017 bal@freemindsmedia.com

07. februar 2017

Revlon Professional: Stærkere end nogensinde

Med den store koncern Revlon International i ryggen og arven fra Colomer er Revlon Professional stærkere end nogensinde. Hair Magazine har besøgt det nye skandinaviske kontor i Malmö og fået en snak med Malin Pettersson, General Manager, Erik Moralo-Heed, Sales Director Scandinavia og Kristian Rasmussen, Area Manager Denmark om entreprenørskab, innovation og det som skal ske i år 2017.

Fr. v. Erik Moralo-Heed, Sales Director Scandinavia, Kristian Rasmussen, Area Manager Denmark og Malin Pettersson, General Manager
Samlet før planlægningsmøde. Fr. v. Erik Moralo-Heed, Sales Director Scandinavia, Kristian Rasmussen, Area Manager Denmark og Malin Pettersson, General Manager.

Lige ved Centralstationen i Malmö ligger Revlon Professionals skandinaviske hovedkontor. Her er der altid fuld fart på. I de nyrenoverede lokaler samles danskere og svenskere, som tilsammen arbejder med support, salg og markedsføring. Tidligere lå de internationale hovedkontorer i København og Göteborg, men nu er de blevet samlet i Malmö for lettere at kunne dele ressourcer og erfaringer.

En sammenlægning indebærer altid nye udfordringer, især når det er en fusion på tværs af lande. ”Inden fusionen talte vi altid engelsk, når vi mødtes danskere og svenskere. Nu har vi indført, at alle skal tale sit eget sprog og det har ført til et godt skandinavisk sammenhold her på kontoret. Også når danskere snakker med hinanden indbyrdes bruger de ind imellem et lille svensk udtryk”, siger Malin Pettersson, General Manager.

Fuldt hus
Der er en herlig stemning på kontoret, og energiniveauet er højt. I løbet af dagen skal alle salgschefer mødes og diskutere den nærmeste fremtid, så der er fuldt hus. Hair Magazine fik en god snak med Malin Pettersson, General Manager, Kristian Rasmussen, Area Manager Denmark, og Erik Moralo-Heed, Sales Director Scandinavia, inden dagens planlægning gik i gang. ”Når man slår to kontorer sammen er der ofte mange tjenester, der forsvinder, men da vi flyttede til det nye kontor i Malmö, blev vi faktisk flere, end vi tidligere var, sammenlagt på begge kontorer. Det har gjort, at vi er blevet stærkere tilsammen og kan give vores kunder en endnu bedre service”, siger Erik. Også supporten, som sidder i Malmö, består af både danske og svenske medarbejdere, så de danske frisører ikke behøver at bestille deres produkter på svensk.

”Mange af de overordnede elementer er fælles, men al den daglige kontakt, som kunderne har med os, sker igennem kontaktpersoner på deres eget sprog. Salgsteam, kundesupport og uddannelsesteam er landsspecifikke. Vi arbejde dog meget tæt sammen og udfordrer hinanden, så man ser alt fra forskellige perspektiver”, siger Malin.

Revlon Professional kundesupport
Kundesupporten for både Sverige og Danmark findes på det skandinaviske hovedkontor i Malmö.

Større muskler                    
Revlon Professionals produkter blev i Danmark tidligere distribueret af Colomer, som siden 2013 har været en del af Revlon International. For kunderne har de nye ejere ikke betydet nogen større forandring, men for medarbejderne betyder en stor koncern, at det er lettere at møde kundernes krav og behov.

”I en større konceren med større muskler kan vi arbejde endnu mere fleksibelt end tidligere. En stor del af vores succes bunder i vores bredde. Vi tilbyder ikke bare produkter, men også uddannelse og marketingsupport. Vi har derudover en holistisk tilgang til både det kvindelige og mandlige marked”, siger Erik.

Revlons kundekreds er bred og strækker sig fra individuelle frisører til store kæder. En af grundene til, at mange af deres kunder vælger at samarbejde med dem, er deres fleksibilitet og bredde. De giver deres kunder værktøjerne til at vokse, noget som alle kan drage nytte af.

”Vores succes afhænger af vores kunders succes, og derfor er det vigtigt, at vi opfylder vores kunders behov”, siger Erik. Kristian forklarer videre: ”I Danmark består ca. 80% af frisørsalonerne af 1-3 medarbejdere. Dette gør det endnu vigtigere for os, at vi forstår entreprenørens udfordringer og tilpasser både produkter og uddannelser til de enkelte saloners behov”.

Læs også: Style Masters 2016 blev afgjort i et blomstrende Paris

Malin Pettersson, General Manager Revlon Professionals arbejdsstationer
Malin Pettersson, General Manager

 

I de nyrenoverede lokaler findes der også
to arbejdsstationer, hvor de kan teste nye
produkter og teknikker.

Arven efter Colomer
Entreprenørskab er en ledestjerne for Revlon Professional i Danmark. Revlon er en stor, verdensomspændende koncern, men arven efter entreprenøren José Colomer Ametller, ham som startede Henry-Colomer i Spanien efter anden verdenskrig, lever videre. Erik har selv startet flere virksomheder og har stor forståelse for de udfordringer, som findes i at drive forskellige typer virksomheder.

”Sammen kan vi hjælpe entreprenørerne i Danmarks frisørbranche med at vokse. Mange salonejere oplever, at de bliver placeret i en boks, som ikke passer til dem. Selvfølgelig har vi også rammer at arbejde ud fra, men de er flytbare og vi kan tilpasse både produkter og uddannelser til den enkelte salons behov og forudsætninger. Det er som et tagselvbord, hvor vi tager de dele, som passer”, siger Erik.

Lær kunderne i salonen at kende
I forlængelse heraf tilbydes alle kurser nu ude i salonerne, også Revlons internationale kollektioner. Det er tidseffektivt for frisørerne, samtidigt med kurset tilpasses til deres egne behov og kompetenceniveau.

”Vores akademi er hele Danmark! Vi kommer gerne ud til den enkelte salon, eller samler et par stykker, og holder tilpassede kurser for dem. Vi organiserer også Color Weekend, hvor vi i løbet af en hel weekend får ’nørdet igennem’ i farveteori og praktiske farveteknikker”, siger Kristian. Erik tilføjer: ”Eftersom meget af uddannelsen og møderne med frisørerne holdes i salonerne, kan vi derved opbygge en tættere relation med vores kunder. Vi lærer dem at kende og kan agere mere som en partner end en leverandør. Kompetenceniveauet er jo forskelligt i en salon, og der er mange, som efterspørger tilpasset salontræning, især når det kommer til farve”.

The extended family – freelanceteknikere
Revlon Professional tilbyder mange forskellige kurser og inspiration med alt fra det internationale Style Masters-event, som i år afholdes i Bruxelles, til grundlæggende klippe- og farveteknikker. De har også specifikke diplomkurser til flere niveauer med stigende sværhedsgrad. På den kvindelige side hedder programmet 360° Education og på herresiden American Crew Method.

For at kunne tilbyde kurser i hele landet anvender Revlon Professional sig primært af freelanceteknikere, som er specialiserede i enten Revlon eller American Crew. I Danmark har Revlon freelanceteknikere både på Sjælland og i Jylland, som rejser landet rundt for at afholde kurser. ”Freelanceteknikere er vores ’extended family’. For os er det vigtigt, at de, som uddanner, også arbejder med produkterne i salonen, at de ved, hvordan de skal lære fra sig. Derudover uddannes de selv flere gange om året”, siger Malin.

Se også: The Party Collection af Revlon Professional

Kristian Rasmussen, Area Manager Denmark Erik Moralo-Heed, Sales Director Scandinavia
Kristian Rasmussen,
Area Manager
Denmark
Erik Moralo-Heed,
Sales Director Scandinavia

Innovative nyheder 
2017 bliver et spændende år for Revlon med nye produkter, så som hårplejeserien Be Fabulous og en teknisk nyhed til blond hår. American Crew lancerer flere brandextensions indenfor hudpleje, skægpleje og dufte, men som fortsat skal findes eksklusivt hos frisører.

”Udover entreprenørskab er innovation også essentiel, og alle vores mærker er innovative på hver sin måde. Vi støtter vores mærker på samme måde, som vi støtter vores kunder, og vi lancerer ikke nyt bare for at skabe nyheder. På den måde vokser vores mærker organisk”, siger Malin.

Derudover kommer det opmærksomhedsvækkende samarbejde mellem American Crew og Elvis til at fortsætte endnu et år, noget som de alle er glade for. ”Mange har spurgt, hvorfor vi har valgt et samarbejde med Elvis, og svaret er helt enkelt: Fordi vi kan!” siger Kristian.

Det professionelle ringhjørne 
Med styrken fra den store koncern Revlon og arven efter entreprenøren Colomer, fokuserer Revlon Professional på at løfte frisørernes professionelle kompetencer i alle kanaler. De satser på at tilbyde kvalitet i stedet for hurtigt løsninger i øjeblikket. ”Vi giver kamp til stregen i det professionelle ringhjørne i branchen, og vi rykker os ikke en millimeter”, afslutter Malin.

Denne artikel blev publiceret i 1. udgave af Hair Magazine 2017.

Tekst: Camilla Svensson
Fotograf:
 Claus Peuckert


ANNONCE