Annonce

Pureology -ånden

Pureology -ånden
18. juni 2009 bal@freemindsmedia.com

Pureology-ånden

18. juni 2009

Ånden og sjælen er lige så vigtige ingredienser som de naturlige planteekstrakter i den nye Pureology-serie. Det handler om koncentreret luksus på flaske – til farvebehandlet hår.

Forkælelse og beskyttelse af det farvede hår er kodeordene, når det gælder den nye serie Pureology, som L’Oréal netop nu lancerer på det danske marked. Og serien sætter nye standarder for professionel behandling af farvet hår.
Det handler om koncentreret luksus på flaske, og det handler i høj grad om selvforkælelse. Det handler om en Pureology-ånd, om det rene, det naturlige og det miljøvenlige.

Således er det ingen tilfældighed, at Pureology som brand er nr. 1 inden for pleje af farvebehandlet hår i USA, og således sætter man i dag standarden inden for industrien.
”Farvet hår angribes lettere af de frie radikaler, derfor er det vigtigt at beskytte håret, så farven ikke falmer”, lyder det fra Kamilla Greisen fra L’Oréal, der fastslår at Pureology i USA er kendt for at forlænge holdbarheden af farven, at forbedre kvaliteten af håret, og at frisøren med Pureology faktisk kan garantere kunderne en længere farveholdbarhed!
Og mens hun fortæller, breder der sig den skønneste duft af planteekstrakter i rummet, i takt med at de forskellige produkter prøves, for et andet kendetegn ved Pureology er nemlig, at produkterne er udviklet på naturligt baserede formler beriget med økologiske planteekstrakter, som er dyrket uden brug af syntetiske pesticider eller kemikalier.
Ydermere er Pureology 100 pct. vegansk. Det vil sige, at man kombinerer det bedste fra naturen med avanceret teknologi – men uden animalske ingredienser eller biprodukter fra dyr.

Gennemført kompromisløst
Pureology har siden begyndelsen været gennemført kompromisløst, både hvad angår kvalitet, effektivitet i forhold til den unikke pleje af farvet hår, i forhold til at bevare miljøet for eftertiden og i forhold til respekten for de kommende generationer.
Og løftet om at agere i overensstemmelse med filosofien overholdes altid.

Når det gælder emballagen, er der tænkt miljørigtigt. Således stammer godt 25 pct. af plasten, der benyttes til at fremstille en flaske, fra genanvendt plast. Og man arbejder hårdt på at denne procentsats øges yderligere.
Også det papir og de poser, der anvendes, er i øvrigt 100 pct. genanvendeligt, ligesom der anvendes sojablæk.
”Men Pureology er ikke 100 pct. økologisk”, understreges det, for det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre uden at gå på kompromis med effektiviteten.
”I stedet har vi forsøgt at forene det bedste fra naturen med det bedste fra videnskaben”, fastslår Kamilla Greisen.
Pureology er i øvrigt også prissat højt:
”De forbrugere, der køber Pureology, er forbrugere, der ønsker luksus, dem, der vælger det miljørigtige, og dem, der gerne vil forkæle sig selv – og de vil også gerne betale for det”.
Til gengæld arbejdes med koncentrerede formler, der leverer op til dobbelt så mange hårvaske i en shampoo som andre shampooer.

Pureology-historien
Pureology-serien er faktisk ikke ny – i hvert fald ikke i USA.
Pureology blev nemlig grundlagt i 2001 i Irvine i Californien af frisørpioneren Jim Markham, der i bogstaveligste forstand revolutionerede plejen af farvebehandlet hår.
Han identificerede således et behov blandt professionelle frisører og deres kunder for milde, natur-baserede produkter, der kunne levere et godt resultat i form af en mere holdbar hårfarve. Det arbejdede han videre med, og efter nogen forskning, lancerede han de første 100 pct. veganske formler og sulfatfrie shampooer til netop farvebehandlet hår.
I 2007 købte L’Oréal Pureology af Jim Markham, der i øvrigt stadig er en del af virksomheden, og om grunden til, at Pureology ikke er nået til det danske og i det hele taget det europæiske marked før nu, fortæller Naja Bidstrup fra L’Oréal, at det hænger sammen med de tests produktet skulle gennemgå for at leve op til den europæiske lovgivning på området.

Tre systemer
Pureology er bygget op af tre systemer, Hydrate, PureVolume og EssentialRepair, alle udviklet af planteekstrakter og naturlige ingredienser, der plejer i dybden. Et være sig grøn te, havre, soja eller pebermynte.
Og det er en oplevelse for sanserne.Skummet er fyldigt og delikat, strukturen fjerlet og duftene aromatiske.

Hydrate er skabt til tørt og farvebehandlet hår med en avanceret, fugtgivende mikro-emulsion teknologi.Den rummer styrkende proteiner fra soja, havre og hvede samt plejende, økologiske planteekstrakter som rose, pebermynte og grøn te.
Hydrate rummer: Hydrate shampoo og Hydrate conditioner, Hydrate HydraCure og Hydrate ShineMax, et vægtløst serum, der giver kontrol og glans til håret.

PureVolume til fint, farvebehandlet hår, er skabt med en avanceret volumengivende mikro-emulsion teknologi. Styrkende proteiner fra soja, havre og hvede findes, og plejende planteekstrakter som lavendel, basilikum og aromatisk harpiks.
Pure volume rummer: PureVolume shampoo og HairCondition samt PureVolume BlowDryAmplifier.

EssentialRepair er serien til skadet, farvebehandlet hår skabt ved hjælp af en avanceret, reparerende mikro-emulsion teknologi. Ingredienserne er sojamælk og biotin samt genopbyggende økologiske planteekstrakter som kamille og olivenolie.
Serien rummer EssentialRepair shampoo og HairCondition, SplitEndCorrectionTreatment, InstantRepair, ColourMax og RestorativeHairMasque.
Alle serier har antiFadeComplex og sulfatfri shampoo.

 

For yderligere information se www.pureology.com

 

ANNONCE