Annonce

Z.One Concept

Z.One Concept
8. oktober 2018 bal@freemindsmedia.com

 

08. oktober 2018

Portræt af Rokkedal – nytænkende koncepter

 

Z.One Concept – Anderledes, Nytænkende og Innovativt

Det handler om at skille sig ud fra mængden. Om at være anderledes, og om at kunne tilbyde kunderne noget, de ikke kan få andre steder. Det er filosofien bag det italienske Z.One Concept, som nu også er kommet til Danmark. Jens Peter Rokkedal er manden bag lanceringen af konceptet i Danmark, og han har allerede høstet masser af positiv respons.
I løbet af de første fire måneder, han præsenterede brandet for de danske frisører, er der således solgt ikke færre end 60 startpakker!

Milk Shake, Urban Tribe og u:t hedder de tre linjer, der indtil videre er præsenteret på det danske marked, og Jens Peter Rokkedal bebuder, at der til efteråret kommer endnu en linje, Simply Zen, en luksuslinje, der er baseret på japanske og kinesiske naturmedicinske tanker og ikke mindst brugen af æteriske olier og aloe vera.
”Det er klart Roll’s Royce linjen, og vi glæder os til at vise den til de danske frisører”, lyder det entusiastisk fra Z.One Concept, der kalder seriens produkter for problemløsere, og forventer, at der højst findes 300-400 potentielle kunder til Simply Zen-serien.
Og for lige at slå det fast én gang for alle: Z.One Concept er ingen bolschebutik! Det italienske brand er førende i såvel Italien som Frankrig og Spanien, ligesom man har sin egen afdeling i USA.
”Hvert år siden 2004 har de faktisk fordoblet deres omsætning, der således i 2008 rundede de 1 mia. kr, fortæller Jens Peter Rokkedal.

Jens Peter Rokkedal fik forhandlingen af Z.One Concept for godt et halvt år siden. Han har en fortid som sælger for Wella, og er således godt kendt med branchen.
Frisørbranchen har han dog haft inde under huden hele livet, idet hans far havde forhandlingen af Wella i Nordjylland indtil Wella selv overtog det danske marked, og Jens Peter var ansat i hans virksomhed.

Som konstellationen er i dag, ligger Z.One Concepts hovedkontor i Aalborg, hvorfra Jens Peter forestår salget til Jylland, Sjælland, Fyn og Bornholm.

Koncepterne

Urban Tribe er målrettet de forbrugere, der føler, de trænger til noget nyt og mere spændende i udtryk og stil. Urban Tribe rummer styling- og finishprodukter i en flot og farverig emballage.
U:t er Z.One Concepts helt unge linje. Den er trendy og anderledes – og priserne er gode.
Milk Shake er hovedserien, der er bygget op på mælkeprotein.
95 pct. af ingredienserne er naturlige, Men selv om produkterne langt hen ad vejen er fremstillet af naturprodukter, vil Jens Peter ikke lancere dem som ren natur.


”Produkterne er så naturlige som muligt! Og det er som sådan, vi præsenterer dem. Det er højkvalitetsprodukter, og skal vi give forbrugerne value for money, er vi ind imellem nødt til at bruge kendte og testede stoffer”.
Dog er emballagen fremstillet af genanvendeligt plast, og der arbejdes løbende på at såvel produkter som emballage er så miljøvenlige som muligt. F.eks. findes en fikseringsspray, der forstøver som rigtig hårlak men uden drivmiddel.
”Men samtidig skal kvaliteten være i orden, og det nytter ikke, at en kunde, der ønsker en rød hårfarve, får en blegrød udgave, fordi det skal være naturligt”, er holdningen.

 

Vi vil være med helt fremme

Målet for Jens Peter er, at Z.One Concept skal være blandt de store spillere i den danske frisørbranche. ”Men vi kan jo ikke sælge en hemmelighed. Derfor skal vi nu for alvor ud og promovere konceptet, lyder det.

Netop derfor har man også allieret sig med en af branchens ”tunge drenge”, nemlig Mark Andersson.
”Vi har lavet et samarbejde med ham, hvor vi kan tilbyde hans kurser til vore kunder. Det gælder bl.a. små eksklusive klippeskoler med max. 12 deltagere og super underviserkræfter”.
– For endnu engang: Det handler om at være nyskabende og anderledes. Om at skille sig ud fra mængden!

Denne artikel er fra Hair Magazine 1. udgave 2009.

 

Kontaktoplysninger:
Rokkedal
Vandmanden 10K
9200 Ålborg SV
Tlf. 42 13 81 81
www.z-oneconcept.dk

ANNONCE