Annonce

Nye veje for Cotys professional division

Nye veje for Cotys professional division
31. oktober 2019 Sascha Tejlmann
Nye veje for Cotys professional division

31. oktober 2019

Nye veje for Coty professional division

Tekst & foto: Coty

Coty fortæller i en pressemeddelelse, at virksomheden ønsker at udforske nye strategiske muligheder og alternativer for deres professional beauty business. Dette sker i takt med, at virksomheder ønsker et ændret virksomhedsfokus.

Fremover bliver det ikke længere Coty, der står som virksomheden bag brands som Wella, Sebastian Professional, ghd, NIOXIN og alle deres andre hårplejebrands. Som led i en strategi med øget fokus på parfume og kosmetik ønsker Coty at finde nye veje for disse brands. Dog har divisionen for disse brands altid været operationelt distinktivt fra resten af virksomheden, hvorfor det ikke er noget, der har påvirkning for dig som Wella- eller ghd- kunde.

Sylvie Moreau, President of Coty Professional Beauty, udtaler, at det ikke vil påvirke den professionelle divisions arbejde eller forholdet til deres stakeholders. Organisationen vil fortsat bestræbe sig på at tilbyde services og produkter af allerhøjeste kvalitet til frisørindustrien.

Der hersker ingen tvivl om, at aktiverne er særdeles attraktive for potentielle købere, og Cotys muligheder er fortsat åbne både hvad gælder strategiske og finansielle købere. Målet er, at opkøbet skal gå igennem i løbet af sommeren 2020. Beslutningen om at sælge sin professionelle skønhedsportefølje falder sammen med 140-årsjubilæet for Wella Professionals.

ANNONCE