Annonce

Et møde med Nathalie Roos

Et møde med Nathalie Roos
13. maj 2019 Dina Boysen

13. maj 2019

Et møde med Nathalie Roos

Tekst: Patricia Egardsson & Camilla Svensson
Foto: Thomas Gogny fra L’Oréal Professionnel

Da L’Oréal Professionnel fejrede 110 år i Paris, mødte Hair Magazine Nathalie Roos, præsident for Professional Products Division (PPD). Den karismatiske leder har, siden hun tiltrådte for tre år siden, omstruktureret hele organisationen til at passe ind i den nye, digitale frisørverden.

Hvordan skete det, at du begyndte hos L’Oréal? 

Jeg startede hos L’Oréal for seks og et halvt år siden, på grund af at jeg selv så en mulighed for at gøre livet smukt. Mit mål var at blive chef over den professionelle sektor – og jeg klarede det! Hvorfor, jeg ville netop det, var fordi, at vi i den professionelle sektor har en vigtig opgave; at ændre vores kunders liv, altså frisørerne.

Hvordan har det været, siden du begyndte? 

Hårdt! Tidligere var jeg chef for den tyske afdeling gennem tre år, hvilket jeg virkelig elskede. Her etablerede jeg et koncept, som jeg tog med mig, da jeg blev ansvarlig for den professionelle afdeling. Konceptet kalder jeg ”A Great Place To Win”. Det går ud på, at du får de bedste resultater, når mennesker i organisationen føler sig respekterede, har ansvaret for at gøre deres bedste hver dag, og når de føler, at de udvikler sig – da bliver de ét med virksomheden på et følelsesmæssigt plan.

Jeg skabte en ny strategi og ændrede arbejdsprocesserne i organisationen, så de passer den nye frisørverden, eftersom branchen har ændret sig meget på grund af digitaliseringen. Tidligere har vi været meget topstyrede; vi opfandt en ny teknik eller en trend, som vi lærte frisørerne, og som de derefter forklarede kunderne.

I dag, når det er mere digitalt, findes der influencers overalt, hvilket betyder at vi skal være meget hurtigere og mere fleksible i vores arbejde. Derfor er vi i gang med at udvikle en ny strategi, der hjælper frisørerne med at få det bedste ud af den digitale verden.

Hair Magazines Patricia mødte Nathalie Roos til L’Oréal Professionnel 110-årsjubilæum i Paris.

Hair Magazines Patricia mødte Nathalie Roos til L’Oréal Professionnel 110-årsjubilæum i Paris.

Denne artikel blev publiceret i Hair Magazine 2. udgave 2019.

ANNONCE