Annonce

L’Oréal Professionnel fejrede 110 år i Paris

L’Oréal Professionnel fejrede 110 år i Paris
11. april 2019 Sascha Tejlmann
L'Oréal Professionnel fejrede 110 år i Paris

11. april 2019

L’Oréal Professionnel fejrede 110 år i Paris

Tekst: Patricia Egardsson (Sascha Tejlmann red.)
Foto: Stephane Feugère

Mere end 2000 frisører og hårstylister fra hele verden samledes i Paris for at deltage i fejringen af L’Oréal Professionnels 110-årsjubilæum. Innovation, inspiration og farve var i fokus i løbet af tre intensive dage med masterclasses, workshops og trendshows.

Festlighederne blev sparket i gang med en stor åbningsfest i det ikoniske lokale Carrousel du Louvre i hjertet af Paris. Frisører fra hele verden var samledes for at tage del i åbningsfesten og hårshowet “La French, Art of Hair Coloring”, der er et samarbejde mellem nogle af L’Oréal Professionnels internationale stjernekolorister Odile Gilbert, John Nollet, Adir Abergel, Anh Co Tran, Khun Gong og Godhands Joe. Showet var en hyldest til L’Oréal Professionnels fransk rødder med en naturlig og chic fransk stil med en blanding af afslappet og sofistikeret stil.

Stjernekoloristernes åbningsshow blev sendt live på de sociale medier, så frisører rundt om i verden, der ikke kunne deltage, også kunne være med til hårshowet.

Stjernekoloristernes åbningsshow blev sendt live på de sociale medier, så frisører rundt om i verden, der ikke kunne deltage, også kunne være med til hårshowet.

Nicolas Hieronimus, L’Oréal Députy CEO in charge of Divisions minglede sammen med L'Oréal Professionnels internationale ambassadør Alexa Chung.

Nicolas Hieronimus, L’Oréal Députy CEO in charge of Divisions minglede sammen med L’Oréal Professionnels internationale ambassadør Alexa Chung.

L'Oréal Professionnel fejrede 110 år i Paris

Innovationer og digitale løsninger
L’Oréal Professionnel sætter stort fokus på innovationer, og hvordan nye digitale løsninger kan udvikle og hjælpe frisørerne i deres arbejde. I salonappen ‘Style My Hair Pro’ anvendes en augmented reality-teknik, der tillader frisørernes kunder at bladre gennem, vælge blandt og prøve mere end 50 klipninger og frisurer samt 30 forskellige farver.

I år har L’Oréal desuden haft travlt med at lancere den nye, digitale uddannelsesplatform, ACCESS, i 46 lande.

“Platformen skaber unikke muligheder for frisører for at kunne dele viden og erfaring med hinanden”, siger Nathalie Roos, præsident for Professional Products Division (PPD). “Fra events som dette, hvor vi fejrer 110 år, vil vi for eksempel dele indhold fra seminarerne direkte i appen. Så selvom du ikke har mulighed for at være med, kan du få adgang til indholdet”.

Læs hele interviewet med Nathalie Roos i næste udgave af Hair Magazine.

Frisørerne fik også lov til at udforske den nye produktserie MAJIREL GLOW, der er en permanent hårfarve, der giver en glans inspireret af makeup. L’Oréal Professionnel fik hjælp af sine følgere på Instagram. der var med til at vælge navnet på alle 19 nuancer af MAJIREL GLOW.

Danske education manager Heidi Petersen gav os en præsentation om "La French, Art of Hair Coloring" og L'Oréal Professionnels opdaterede produktserier.

Danske education manager Heidi Petersen gav os en præsentation om “La French, Art of Hair Coloring” og L’Oréal Professionnels opdaterede produktserier.

En rigtig vinderafslutning
Festlighederne blev afsluttet med, at vinderne i L’Oréal Professionnels Style & Colour Trophy blev udråbt omgivet af fest og farver på Salle Pleyel. I år gik førstepladsen til Wendy Gunn fra Australien.

ANNONCE