Annonce

L’Oréal Professionnel – Akademiet er hjertet i vores virksomhed

L’Oréal Professionnel – Akademiet er hjertet i vores virksomhed
28. september 2016 bal@freemindsmedia.com

28. september 2016

Akademiet er hjertet i vores virksomhed

”Vi har det flotteste akademi i Europa – ganske enkelt”. Sådan siger Mai-Britt
Rasmussen, General Manager i L’Oréal Professional Products Division Nordics,
om det nyindrettede akademi på 10. etage på Havneholmen i København.
”Uddannelse er essentielt. Netop derfor er akademiet hjertet i vores virksomhed”.

Educator Heidi Petersen, general manager Mai-Britt Rasmussen og Thomas Reffsgaard, market director i L'Oréal Professional Products Division Nordics

Educator Heidi Petersen, general manager Mai-Britt Rasmussen og Thomas Reffsgaard, market director i L’Oréal Professional Products Division Nordics i det smukke, nye L’Oréal-akademi på 10. etage på Havneholmen i København.

”Uddannelse er alfa og omega for frisørerne i dag”. Det er den helt klare holdning hos L’Oréal Professional Products, og ikke mindst baggrunden for, at man for et år siden valgte at flytte L’Oréal Professional Products nordiske hovedkontor til nye, fantastiske lokaler på Havneholmen i København. Akademiet er siden blevet en kæmpe succes, der tiltrækker frisører fra hele Skandinavien. 

”Den feedback vi får er fantastisk. Med flytningen gennemførte vi en super opgradering af vores akademi, og det har frisørerne i den grad taget til sig”, fortæller General Manager i L’Oréal Professional Products Division Nordics, Mai-Britt Rasmussen.

Energigivende og funktionelle lokaler

Det allerførste man bjergtages af, når man træder ind i det nye akademi, der ligger på toppen af bygningen på Havneholmen, er den helt vilde udsigt ind over København, og ikke mindst det lys, der i bogstavligste forstand vælter ind ad de store glaspartier og bader rummet i lys. Det er ganske enkelt en wow-oplevelse af dimensioner. 

I lokalet kan der holdes show for 150 mennesker, eller det kan deles op, så der kan afvikles intensive sessioner for mindre grupper. Her er kaffebar, lounge til afslapning, networking og naturligvis er det fuldt udstyret med vaske- og farverum, scene og behandlingspladser, så alle, der deltager i et kursus, får det optimale udbytte. ”Den feedback vi får fra frisørerne er, at blot dét at træde ind i rummet, giver energi”, fortæller Mai-Britt Rasmussen, der fastslår, at akademiet i princippet kan danne ramme om hvad som helst fra shows til mere traditionelle kurser, cocktailparties og events for pressen.

Lokalet er indrettet af den italienske arkitekt Guido Matta, der har taget udgangspunkt i det nordiske og enkle udtryk

Lokalet er indrettet af den italienske arkitekt Guido Matta, der har taget udgangspunkt i det nordiske og enkle udtryk.


Mange tager turen til København

At akademiet på Havneholmen allerede er blevet en attraktiv destination, fornemmer man også klart hos L’Oréal Professional alene fordi rigtig mange frisører, man tidligere besøgte i salonerne, nu gerne tager turen til København. ”Og det er vi jo meget glade for”, lyder det fra Thomas Reffsgaard, der er Market Director for Danmark. Han mener også, at det ud over lokalerne, har noget at gøre med placeringen tæt på shoppingmuligheder og ganske centralt i byen.

Faktisk er det nye akademi booket konstant. To-tre gange om ugen til L’Oréals egne arrangementer, der holdes af alle tre divisioner i L’Oréal Professional Products, ellers er lokalerne lånt ud til eksterne gode samarbejdspartnere som Creademics, Stuhr og nordiske partnere. Og selv om akademiet er dansk med et dansk team, er der også stor interesse fra de andre nordiske lande i forhold til at bringe kunder til København, og holdningen er klart, at de er velkomne, for det giver en god dynamik. 

Akademiet i Oslo er også netop blevet opgraderet, i Stockholm udvider man med en ekstra etage, og i Helsinki åbner et total renoveret akademi i slutningen af 2017. Så det er absolut ikke tomme ord, når Mai-Britt Rasmussen fortæller, at der for alvor satses på uddannelse.

Akademiet er bygget op, så det kan rumme et show med 150 tilskuere eller det kan deles op, så man kan holde små, intensive sessioner for få mennesker ad gangen

Akademiet er bygget op, så det kan rumme et show med 150 tilskuere eller det kan deles op, så man kan holde små, intensive sessioner for få mennesker ad gangen.

Hjertet i virksomheden

”Uddannelse er vigtigere end nogensinde før, og derfor besluttede vi også, at netop akademiet skulle være hjertet i virksomheden”, fortæller Mai-Britt Rasmussen. ”Vi vil gerne inspirere frisørerne både til at drive nogle effektive forretninger, og til at uddanne sig på det faglige plan i
forhold til trends, nye klippeteknikker og farver”, fortæller Heidi Petersen, der er educator i det nye L’Oréal akademi, og hun fortæller videre, at man fra L’Oréals side gerne vil sætte en standard.

Europas flotteste akademi

Såvel Heidi Petersen som Thomas Reffsgaard og Mai-Britt Rasmussen er enige om, at man har det flotteste akademi i Europa lige nu. Bag indretningen står den italienske arkitekt Guido Matta, der har indrettet lokalerne med stor respekt for det nordiske. Her ses Verner Pantonlamper og Arne Jacobsens Syver-stole – specialfremstillede med og uden pumpe, så funktionen også er i top, og alle de materialer, der er valgt, tåler stort slid. ”En del af ”education” er også erfaringsdeling og kommunikation, og derfor har vi gjort rigtig meget ud af vores loungeområde og kaffebar. Det er vigtigt at kunne mingle, og så er hyggen jo en stor del af den danske kultur”, slår Thomas Reffsgaard fast. 

Selve etableringen af Akademiet var dog en udfordring af de store, idet det ligger på 10. etage oven på den Japanske Ambassade. ”Det betød, at der skulle lydisoleres kraftigt, samtidig med, at vi jo skulle sikre, at der ikke trænger vand ned i ambassaden” fortæller Mai-Britt med et smil.

Et vaske- og farverum er der naturligvis også tilknyttet det nye akademi

Et vaske- og farverum er der naturligvis også tilknyttet det nye akademi.


De saloner, der uddanner sig, klarer sig bedst

Thomas Reffsgaard fortæller, at det tydeligt ses, at de saloner, hvor man uddanner sig, klarer sig bedst. ”Det handler i høj grad om forretningsforståelse. Det handler om uddannelse, og det handler om ledelse. Derfor involverer L’Oréal sig også med sine salonpartnere, både når det
gælder indretning og forretningsdrift, markedsføring med videre. Vi har businessprogrammer, der fornyer og skubber til branchen. For de frisører, der kan klare at drive en effektiv forretning, være de kreativt mest veltrænede og dem, der kan skabe en oplevelse for kunden, er dem, der
klarer sig bedst”.

Det handler med andre ord om, at frisøren skal føle sig kompetent til at udføre det, slutbrugeren ønsker og opfylde de krav, der stilles. ”Det kræver et nyt mindset, men kan man omstille sig, er der ingen ende på mulighederne for at udvikle sin salon”, siger Mai-Britt Rasmussen. Hun mener, der er et væld af oversete forretningsmuligheder for frisørerne inden for eksempelvis professionel diagnosticering af hovedbundsproblemer, samt nye farveteknikker. Den rigtige klipning og farve kan snildt tage 10 år af en kvinde – det burde frisørerne være bedre til at markedsføre.

L'Oréal Professional - KÈRASTASE









ANNONCE