Annonce

Kérastase lancerer Fusio Scrub

Kérastase lancerer Fusio Scrub
4. oktober 2019 Dina Boysen
Kérastase lancerer Fusio Scrub

04. oktober 2019

Kérastase lancerer Fusio Scrub

Tekst: Patricia Egardsson (Dina Boysen red.)
Foto: Patricia Egardsson

Kérastase bød Hair Magazine velkommen på Michelinkokken Francis Cardenaus gård i det danske landskab for at præsentere sin seneste innovation; Fusio Scrub.

Fusio Scrub er den seneste tilføjelse fra Kérastase og er udviklet til at rense hovedbunden og håret fra urenheder og stylingrester, for at give hovedbunden en frisk og let følelse. Mange kvinder bruger meget tid på hårpleje, men glemmer let huden i hovedbunden, da den ikke er lige så synlig. Kérastase vil sætte nyt fokus på hovedbunden og hvordan en sund og frisk hovedbund, er det første skridt mod smukt og friskt hår.

Eventet blev afholdt i smukke omgivelser på Michelinkokken Francis Cardenaus rustikke går, hvor Francis, sammen med konen og sønnen, bød på en fantastisk treretters morgenmad. Francis havde skabt en menu, der tog udgangspunkt i de naturlige ingredienser, der findes i Fusion Scrub serien, nemlig appelsin, ingefær, pebermynte og havsalt.

Den danske session stylist Sidsel Marie Bøg, der er nordisk ambassadør for Kérastase, var på plads for at præsentere den nye produktserie.

“Den nye scrub er tilpasset salonbrug, men fungerer også perfekt til styling på catwalken eller fotograferingen”, fortæller Sidsel, som altid påbegynder sine stylinger med at anvende Fusion Scrub.

Dette gør hun for at fjerne alle gamle produktrester, så hovedbunden bliver en ren og frisk base at arbejde med. Ved at rengøre hovedbunden får håret også et naturligt løft og mere volumen. I salonen fungerer det udmærket som en ekstra service at tilbyde de kunder, der gerne vil forkæle sig selv med en spaoplevelse.

I serien indgår tre sensoriske olier, som frisørerne kan anvende i behandlingen for at gøre oplevelsen ekstra luksuriøs og personlig for kunden, der selv kan vælge mellem tre forskellige dufte; ingefær, sandeltræ eller pebermynte.

“Jeg tror, at om man hopper ind i en tidsmaskine og går fem år frem i tiden, så kommer det til at være en selvfølge at anvende en scrub til hovedbunden en gang om ugen”, siger Sidsel.

Læs også: L’Oréal Professionnel fejrede 110 år i Paris

Fusio Scrub

Fusio Scrub serien består af to scrubs, der eksfolierer samt fjerner døde hudceller og smudspartikler. Scrub Apaisant indeholder jojobaperler og appelsinskrald og er lavet til en følsom hovedbund, mens Scrub Energisant indeholder havsalt og er lavet til en normal hovedbund. Begge scrubs kommer til at være tilgængelige til salonbehandling, men også for kunder, så de kan købe dem med sig hjem og anvende hjemme.

I serien indgår også sensoriske olier, der øger oplevelsen for kunden i salonen. Olien kommer i tre dufte; ingefær, sandeltræ og pebermynte.

ANNONCE