Annonce

KAO

KAO
26. januar 2016 bal@freemindsmedia.com

26. januar 2016

KAO i rivende udvikling


Receptionen i KAO’s nye nordiske afdeling.

I 2016 lyder startskuddet for ”det nye” KAO i Norden. Man har fået ny organisationsstruktur, endnu mere fokus på at hjælpe frisørerne ude i salonerne, og så fylder KMS 40 år, ligesom
Global Zoom til efteråret afholdes i Stockholm.

KAO er inde i en rivende udvikling. Der sker rigtig meget på nordisk plan, og for frisørerne kommer det til at betyde et større fokus på de lokale markeder på den ene side, på den anden et øget samarbejde på nordisk plan, så man trækker på de synergier og ekspertiser der findes, til glæde for frisørerne i hele Norden.

Det fortæller Christian Nowak, der er KAO’s nye nordiske salgsdirektør, og han pointerer, at de individuelle markeder er meget vigtige for KAO. Således vil hovedkontoret stadig ligge i København med Birger von Holdt som adm. direktør for KAO i Norden, og med lokale salgskontorer i Sverige, Norge, Finland og Danmark.

Karsten Johansen, country sales manager i KAO Danmark Christian Nowak, nordisk salgsdirektør hos KAO
Karsten Johansen, country sales manager
i Danmark.

Christian Nowak, ny nordisk salgsdirektør.

Christian Nowak er lige tiltrådt sit nye job, og selv siger han: ”Jeg skal være ham der tager turen lidt op i helikopteren på salgsområdet, så jeg kan danne mig det store overblik”. Ud over at være salgsdirektør i Norden varetager han også stillingen som salgschef i Sverige. I Danmark er det job per 1. januar blevet besat af Karsten Johansen, der er ganske godt kendt i den danske frisørbranche, idet han igennem 26 år har været ansat hos Wella som salgskonsulent og senest som salgschef.

Meningen er, at de lokale teams skal arbejde med frisørerne på deres respektive markeder, men at salgsgrupperne også skal arbejde sammen på tværs af landegrænserne for at skabe de mest optimale udviklingsmuligheder for KAO’s samarbejdspartnere.

Marketingafdelingen hos KAO
En del af den nordiske markedsføringsafdeling i fuld gang med at arrangere Global Zoom
der skal afholdes i Stockholm i oktober.

”Vi optimerer vore processer og har et endnu større fokus på at hjælpe frisørerne i fremtiden”, lyder det fra Christian Nowak. Han mener, dét at have frisørerne i fokus er nøglen til succes, og han tilføjer, at man har et tilsvarende stort fokus på at optimere leveringen i fremtiden.

Så større fokus på frisørerne, en ny organisation, der sætter frisørerne i centrum, og tættere samarbejder fremadrettet er KAO’s mål. Christian Nowak har en baggrund som sales manager, og han har arbejdet med customer marketing i Schwarzkopf & Henkel samt Johnson & Johnson Consumer i Tyskland. De seneste seks år har han arbejdet for KAO i Darmstadt i Tyskland.

Ny dansk Country Sales Manager
Fra 1. januar i år har Karsten Johansen været ny dansk country sales manager i KAO, og det ser han frem til efter 26 år i Wella. ”Frisørbranchen har udviklet sig kraftigt i de seneste seks-otte år. Der stilles andre og nye krav til såvel frisørerne som til leverandørerne, og denne go-to-market
strategi skal jeg være med til at implementere i salgsafdelingen i KAO i Danmark”, forklarer Karsten Johansen. Han ser rigtig mange muligheder i branchen som endnu ikke udnyttes optimalt både på produktsiden, og når det gælder driften af salonen, som KAO også gerne vil hjælpe med i fremtiden.

Karsten Johansen, country sales manager i KAO Danmark

Christian Nowak, nordisk salgsdirektør hos KAO

“Vi vil hjælpe frisørerne med at drive den bedste forretning overhovedet muligt, og det
er vores opgave at give dem de værktøjer, der skal til”

– Karsten Johansen

”Vores ambition er, at levere den bedste kvalitet på alle parametre, og vores mål er tilfredse kunder vi kan skabe en succes sammen med, og i sidste ende tilfredse forbrugere”
– Christian Nowak

”Vi vil hjælpe frisørerne med at drive den bedste forretning overhovedet muligt, og det er vores opgave at give dem de værktøjer, der skal til”, lyder det. Han mener, det er et helt nyt mindset der skal til, og hans holdning er, at står frisørerne og ”gemmer” sig i salonerne, får de slet ikke øje på de mange muligheder, der er for mersalg og forretningsoptimering. ”Det skal vi hjælpe med, bl.a. med en salgsstyrke der er klædt på med de rigtige redskaber, og som er tændte på opgaven. Vi skal med andre ord rykke os til et helt andet niveau”, lyder det fra Karsten Johansen. Og Christian Nowak supplerer med at slå fast, at man i dag har den bedste teknologi, de bedste medarbejdere samt et helt nyt fokus og en ny struktur, der vil styrke KAO og ikke mindst KAO’s samarbejdspartnere i fremtiden.

”Vores ambition er, at levere den bedste kvalitet på alle parametre, og vores mål er tilfredse kunder vi kan skabe en succes sammen med, og i sidste ende tilfredse forbrugere”.

Læs også: Global Zoom Event i Las Vegas 2015

KMS fylder 40 år
Men der sker mere end ny organisation, ny struktur og nye medarbejdere hos KAO. Således fylder KMS 40 år i 2016. ”Vi kalder det ”40 years of innovation”, fortæller Stine Thomsen, der startede i jobbet som marketingchef hos KAO for godt et halvt år siden. ”KMS er et brand, der konstant innoverer, og hele tiden med fokus på performance i forhold til forbrugerens hår”. I  forbindelse med 40 års jubilæet lanceres to nye produkter med fokus på tekstur og styling, og samtidig er det målet at fortælle KMS-historien om individuel styling og personlighed til såvel frisører som forbrugere.

Global Color Zoom 2016 i Stockholm
Men KMS jubilæet er ikke den eneste fest, KAO står bag i 2016. Til oktober holdes således Global Zoom, og denne gang sker det næsten på hjemmebane, nemlig i Stockholm. ”Der har aldrig før været holdt så stort et frisørarrangement i Norden. Vi bliver over 2.500 mennesker, og der bliver masser af inspiration, foredrag om forretningsdrift, show af Mario Krankl, der har vundet et væld af Awards og både et verdensmesterskab og et europæisk mesterskab, og naturligvis afviklingen af Color Zoom konkurrencen”, fortæller Stine Thomsen. Så ud over at opfordre de danske frisører til at deltage i Color Zoom konkurrencen, opfordrer hun også de danske frisører til at tage turen til Stockholm for at deltage i det fantastiske arrangement. Alt i alt bliver 2016 en ny start for KAO på det nordiske marked, med nye med arbejdere, ny inspiration og et nyt, nordisk team, der har fokus på frisørerne.

Læs også: Goldwell Color Zoom Challenge kommer til Stockholm i 2016

Denne artikel blev publiceret i Hair Magazine 1. udgave 2016.

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert


ANNONCE