Annonce

HH Simonsen

HH Simonsen
23. februar 2018 bal@freemindsmedia.com

23. februar 2018

HH Simonsen (2014)

HH Simonsen har stor succes i udlandet, hvor man er begejstrede for såvel produkter som koncepter. En omstrukturering i 2013 frigav mere plads til international udvikling, og det har givet pote.


Alle billeder er taget fra et stort Excellent Edges show i Sverige i april måned.

HH Simonsen har succes i udlandet
HH Simonsen satser kraftigt på udlandet. Faktisk har man arbejdet på det internationale marked igennem 8 år, og ikke mindst de seneste to år har der været en øget international interesse for såvel produkter som for koncepter. Så meget, at Danmark i dag er HH Simonsens mindste marked. ”Men det betyder ikke, at det danske marked er mindre vigtigt for os”, lyder det fra Claus Nissen og Hans Schmidt, der ejer HH Simonsen sammen med Lisbeth Simonsen og Stig Jensen.

Koncepterne afprøves i Danmark
”Koncepterne udvikles og afprøves i Danmark inden vi lancerer dem i udlandet, og det er uundværligt”, lyder det. Således er man godt inde på det tyske marked, det polske marked er man ved at ”lirke” op, ligesom Østrig, Schweiz og Holland også er ved at komme ind under HH Simonsen-vingerne. Senest er man i gang med et amerikansk eventyr, et projekt, man har arbejdet på igennem det seneste halvandet år.

”Nu har vi fundet de rette samarbejdspartnere, der har lyst til at tage vores koncept og overføre til det amerikanske marked”. I Danmark har HH Simonsen været påvirket af svære markedsvilkår som alle andre, men set i helikopterperspektiv, har man vundet det hjem det ene sted, som man har mistet et andet, så alt i alt kan HH Simonsen præstere vækst. Vi har lavet en kraftig omstrukturering, en proces, der begyndte for seks måneder siden. Det betyder, at vi har allieret os med en række eksterne eksperter i forhold til bl.a. marketing, og dermed fået frigivet kræfter til at bearbejde udlandet endnu mere”, forklarer Claus Nissen.

i HH Simonsen porteføljen findes krøllejern, føntørrer, glattejern og excellent edges sakse samt enkelte hårprodukter. I Danmark har man desuden agenturet på Joico.

Læs også: HH Simonsen – Frisøren er vores omdrejningspunkt

Vi vil være selvbårne
Strategien for HH Simonsen har hele vejen igennem været, at man vil være selvbårne – ikke afhængige af det danske marked, og ikke afhængige af andre brands. ”Vi styrer produktudvikling og produktion via eget kontor i Kina, og dermed kan vi få de rigtige priser på varerne, så vi kan være attraktive i forhold til andre brands”, lyder det, og Claus Nissen fortæller, at man har 80-85 mand, der i dag kører rundt verden over med produkter fra HH Simonsen. Flere lande skal naturligvis også med på HH Simonsen-landkortet, men Claus og Hans er enige om, at man sælger en oplevelse, og derfor kan man ikke bare tage det danske koncept og copy/paste. Det skal tilpasses, og derfor kommer nye markeder til i det tempo, man kan følge med til.

Danmark er legestuen
I Danmark har HH Simonsen ni sælgere, der kører rundt til frisørerne, og Claus og Hans kalder kærligt det danske marked for ”legestuen”, hvor man kan teste koncepter og produkter af, så man ved, det fungerer, når man sidder med store udenlandske kunder. Og planen er da også at øge på det danske marked.

”Vi vil vækste på eksporten, og vi vil vækste på det danske marked”, lyder det fra Claus og Hans, og spørger man hvordan, er svaret klart: ”Med sund fornuft, et super team i baglandet og en god fornemmelse for branchen”.

Tekst – Pia Finne
Foto – Camille Polsk

Denne artikel blev udgivet i Hair Magazine 3. udgave 2014

 

For yderligere information kontakt HH Simonsen på 73 75 10 00 eller læs mere på www.hhsimonsen.dk

 
Se flere frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!


ANNONCE