Annonce

HairVision har gjort idé til virkelighed

HairVision har gjort idé til virkelighed
28. juni 2013 bal@freemindsmedia.com

28. juni 2013

HairVision har gjort idé til virkelighed

HairMaker - mere hår for en dag

HairMaker lover ikke, at håret gror, men de lover mere hår for en dag! Allerede nu er interessen stor, fortæller adm. direktør i HairVision, Lars Rostock Jehl. Således har man indgået en samarbejdsaftale med Kenny Aleksandr om præsentation af HairMaker.

Mode og hår går som bekendt hånd i hånd, men hos HairVision er symbiosen blevet yderligere forstærket. For det var nemlig tekstilproduktionen, der gav HairVision ideen til at udvikle HairMaker.

”I vores ejerkreds har vi flere, med baggrund i netop tekstilindustrien, og det var ved lidt af et tilfælde vi erfarede, at bomuldsfibre har den egenskab, at forarbejdes og behandles de rigtigt, hæfter de på hår. Det besluttede vi os for at forske mere i, og det endte med, at vi udviklede HairMaker”, fortæller adm. direktør i HairVision, Lars Rostock Jehl.

Men det har været en lang rejse. Faktisk tog det halvandet år fra ideen til HairMaker blev fostret til produktet blev lanceret på HairTrend i Herning i 2011. ”Vi skulle jo have HairMaker godkendt. Det tog sin tid, krævede grundig forskning, og alt skulle dokumenteres, så ofte var det ét skridt frem og et halvt tilbage for at dokumentere yderligere”, fortæller Lars, og understreger, at HairMaker er et kosmetisk volumen produkt. ”Vi lover ikke kunderne mere hår, men tilbyder et produkt som skaber visuelt og illusionelt mere hår for en dag”.

HairMaker skjuler hårtab Lars Rostock Jehl

Build, Fix, Wash er de tre produkter, serien består af.

At der var et behov for netop et produkt som det, fandt HairVision hurtigt ud af. Produktet henvender sig til mænd og kvinder, der ønsker at skjule permanent eller midlertidigt hårtab, dække en markant skilning eller skabe exceptionel og kreativ volumen i deres frisure, og kundegruppen tæller alt fra tyndhårede mænd og kvinder, mænd med vigende hårgrænse og til mennesker, der har været igennem en behandling, der gør, at de taber håret, ligesom HairMaker kan anvendes af kvinder der ønsker effekt i sit hår uden brug af kemiske produkter, f.eks. under graviditet.

”Men HairMaker kan f.eks. også forlænge levetiden for en farvning ved at lægge sig i udvoksningerne, ligesom det kan mindske overgangene ved extensions”, fortæller Lars Rostock Jehl, og med et smil siger han videre: ”Faktisk har produktet mange flere anvendelsesmuligheder, end vi selv troede. Vi havde selvfølgelig en forestilling om, hvem målgruppen var, men i hænderne på frisørerne opstod der pludselig mange andre nye muligheder, og HairMaker er i dag til både behovs- og effektforbrugeren”.

Kenny Aleksandr og Lars Rostock Jehl taler om fremtiden for HairMaker.

SMAL SERIE MED ET BREDT PUBLIKUM
HairMaker består af bomuldsfibre tilsat organisk farve, så i princippet gælder det en smal produktserie med et bredt publikum. ”Og det gør unægteligt indtryk, når en kvinde med paryk sætter sig i stolen, og efter behandlingen går glad derfra – uden paryk, som det skete, da vi introducerede HairMaker på Island”, fortæller Lars Rostock Jehl. Han finder det super interessant at arbejde med et produkt så visuelt som HairMaker, og hvor effekten er så umiddelbar. ”Der sker noget her og nu
mellem hænderne på frisørerne”, siger han, og man fornemmer klart begejstringen hos Lars Rostock Jehl, der blev en del af HairVision-teamet i sommeren 2011, hvor han tiltrådte som adm. direktør.

Forud var HairMaker blevet test hos en mindre kreds af frisører, og Lars Rostock Jehl opbyggede samtidig et team af sælgere, markedsføringsfolk og supportere, så man var klar til at give den gas på messen i Herning i september 2011.

HairVisions team

Teamet bag HairVision med Lars Rostock Jehl yderst til højre.

STÆRKEST I VEST
HairVision har til huse i Grindsted, og således er man p.t. stærkest i Vestdanmark, men hele Danmark skal naturligvis med. Eksporten er man også meget fokuseret på. Man udstillede bl.a. på Salon International med stor succes, og samarbejder med Danmarks Eksportråd omkring en eksportpakke, hvor de hjælper med at skaffe kontakter på en række fokusmarkeder som Spanien, Italien, Frankrig, Tyskland, og England. ”Med Eksportrådet i ryggen kan vi bl.a. benytte ambassadernes lokaler til møder, og det giver et bedre udgangspunkt end et værelse på et tilfældigt hotel”. Så alt i alt har teamet bag HairVision for alvor smøget ærmerne op!

DET BESTÅR SERIEN AF
HairMaker serien består af bomuldsfibre, et fixeringsmiddel samt en shampoo til at fjerne fibrene igen. ”Fibrene findes i fem farver, men der arbejdes på at lancere endnu flere”.
Og Lars Rostock Jehl pointerer igen, at HairMaker ikke giver mere hår, men tilfører volumen til det eksisterende. ”Og regner det voldsomt, skal man huske en paraply”, siger han med et smil.

”I princippet kan HairMaker sammenlignes med en mascara – sover man med det, er det ikke lige så kønt morgenen efter”, forklarer Lars Rostock Jehl, der oprindeligt er bankmand, men som har arbejdet i frisørbranchen i mange år, bl.a. hos L’Oréal som rådgiver og key account manager, ligesom han underviste salonindehaverne i salgsmål, kampagneplaner med videre.

Senere blev Lars Rostock Jehl business development director hos Elizabeth Arden. “Men jeg finder frisørsegmentet utrolig interessant, for frisører er mennesker med en passion. Så da jeg fik den unikke mulighed, det er, at være med til at starte HairMaker, tog jeg den”.

Hos HairVision i Grindsted er man i fuld gang med at lancere HairMaker til de danske frisører.

Lars Rostock Jehl har været utroligt glad for at kunne sætte det helt rigtige hold af mennesker, der spiller sammen, så der skabes en synergi. Således består teamet af syv mennesker, og Lars er rigtig tilfreds med den store know how og fleksibilitet, man i dag har in-house.

Lige nu er HairMaker ude i godt 300 saloner, og man bruger bl.a. de sociale medier som facebook til at få udbredt budskabet. Sidst men ikke mindst har HairVision indgået et samarbejde med Kenny
Aleksandr, der skal være med til at præsentere HairMaker for branchen. ”Han er spændende, nytænkende og kreativ, og dermed et fantastisk match til vores team”, slutter Lars Rostock Jehl.

Kenny Aleksandr i samarbejde med HairVision HairMaker skjuler hårtab

Kenny Aleksandr er med, når HairMaker skal præsenteres for de danske frisører. Her er han
i gang med at blive sat godt ind i produktet.

 

HairMaker - mere hår for en dag

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

For yderligere informationer kontakt HairVision på tlf. 70 20 90 87 eller se www.hairmaker.com.

 

Se flere frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!


ANNONCE