Annonce

HairMix

HairMix
31. oktober 2013 bal@freemindsmedia.com

31. oktober 2013

Hairmix: ‘Vi vil give salonerne merværdi’

Hairmix satser på det anderledes og det specielle. Dét, der ikke kan købes på nettet eller i supermarkedet.  Og inden produkterne overhovedet finder vej til hylderne testes de for om de lever op til det, de lover.

”Indrømmet! Vi er ingrediensryttere. Vi ved rigtig meget, og vi kræver, at vore medarbejdere ved rigtig meget om produkterne, og at de har en høj, faglig stolthed”. Sådan lyder det fra Helen Tokebjerg, der sammen med sin mand Georg Harmes ejer og driver Hairmix. ”Og intet produkt slipper igennem hos os, uden at vores tekniske team har sagt god for det!”.

Teamet tester, om farverne kan det, de skal, om et produkt, der skal give volumen, giver volumen, og om et produkt, der skal holde, holder. Samtidig undersøges produkternes ingredienser, og er der ting i et produkt, det tekniske team ikke kan stå inde for, kommer det ganske enkelt ikke på hylderne.
”Det er utroligt vigtigt for os med åbenhed og ærlighed”, lyder det fra Helen Tokebjerg og så fortæller hun, at Hairmix-sloganet er, at det skal være sjovt at gå på arbejde.

”For os, for vore medarbejdere og for frisørerne”, fastslår hun, og for at understrege at det ikke bare er tomme ord, har Hairmix et samarbejde med hospitalsklovnene i Danmark

Vi vil give salonerne merværdi
Hairmix har et klart mål om at give salonerne merværdi og en god indtjening. Derfor har man sammensat en brandportefølje, der skiller sig ud, og som rummer produkter ingen andre på markedet har.

I produktporteføljen finder man RUSK, Hempz, organic, eco.kid og Headgear – alle sammen valgt ud fra kriterier om høj kvalitet. ”Vi lægger vægt på, at vores produktserier ikke bare er af en høj kvalitet, men at de kommer fra producenter som selv stiller store krav til sig selv og de etiske retningslinjer man arbejder efter.

”Blandt andet har vi den mest sunde permanente hårfarve på markedet samt en børneshampoo, der både forebygger og bekæmper lus, for at nævne nogle eksempler”, lyder det fra Helen, og hun tror ikke på store rabatter.

”I stedet vælger vi at støtte op om frisørerne, og give dem produkter, der sælger i salonen, så de kan tjene penge og ikke mindst få en god trafik i salonen ”, siger hun. Og så fornemmer hun klart, at ikke mindst nu, prioriterer mange saloner at have troværdige og loyale samarbejdspartnere. ”Og vi er faktisk – med vores 17 år på bagen – blandt branchens ældste leverandørvirksomheder”, påpeger hun, og tilføjer, at man gør rigtig meget ud af at bruge den store erfaring, man har, ligesom man vil drive en veletableret virksomhed, hvor intet er skubbet ind under gulvtæppet.

”Vore kunder kan bestille varer via web-sitet 24 timer i døgnet og vi leverer fra dag-til-dag.

Flere køber på nettet
Helen Tokebjerg ser en udvikling i branchen, der er for nedafgående. Flere og flere forbrugere køber deres produkter på nettet, og derfor vil salonerne i dag netop have noget anderledes – noget specielt, der ikke kan købes på nettet eller i supermarkedet rundt om hjørnet. Og netop derfor har Hairmix stor succes med  brands som RUSK og Headgear. ”Det kan ikke købes billigt på nettet, og det parallelimporteres ikke”, lyder det fra Helen. Spørger man Helen Tokebjerg, hvilke produkter, der er ”in” netop nu, svarer hun straks: Hårolie. ”Det rykker meget lige nu, men også tørshampooen er blandt de nye produkter, der er fokus på”. Og af nye upcomming produkter næver Helen Tokebjerg tørconditioner.

For Hairmix bliver det næste nye serien Avantgarde fra Hempz Coiffure. ”Serien rummer alle de nye, upcomming produkter”, siger hun. Således søger Hairmix også bevidst leverandører, som er stærke på det miljøvenlige, økologiske og naturlige område.

”Økologien og miljøvenligheden er i højsædet, og det rykker klart hos os. Således kan vi se, at salget af Organics farvesystemet er stærkt stigende inden for de seneste år”. Helen Tokebjerg forklarer, at det hidtil har været salonerne, der ønskede det miljøvenlige, men nu efterspørger forbrugerne det også.

”Flere og flere forbrugere er blevet opmærksomme på, hvad det er, der kommes i deres hovedbund, og de spørger frisørerne, hvilke farvesystemer, de bruger. De gjorde de ikke tidligere”. I forhold til miljøvenligheden er Hairmix også på forkant på virksomhedsplan.

”Vi gør en indsats for at være så CO2-neutrale som muligt. Vi kaster ikke længere brochurer i grams, men opfordrer til at forbrugeren ser dem på nettet, vi passer på i forhold til, hvor meget og hvilken type papir, vi bruger, og således søger vi selv at leve op til de standarder, vi sætter”.

Ydermere har Hairmix et samarbejde med Mødrehjælpen, der bl.a. går ud på, at frisører, der ønsker at skifte til Hairmix-produkter ikke blot destruerer de gamle produkter, men i stedet giver dem til Mødrehjælpen, der har rigtig stor gavn af dem.

Denne artikel blev bragt i 1. udgave 2011.

 

Se flere firmaprofiler her.


ANNONCE