Annonce

Hair Beliefs – ny dansk hårplejeserie

Hair Beliefs – ny dansk hårplejeserie
5. december 2018 bal@freemindsmedia.com

05. december 2018

Hair Beliefs – ny dansk hårplejeserie gør debut på frisørmarkedet

Sensuel. Sexy. Skønt. Det er nogle af nøgleordene for det nye danske brand, Hair Beliefs, der netop er blevet lanceret på D’Angleterre i København. Hair Beliefs har lavet en hårpleje- og stylingserie samt en hudplejeserie, der vil blive solgt eksklusivt i frisørsaloner rundt omkring i Danmark.

Sogol Mirsharifi sammen med kollegaerne Martin Staghøj, sælger, og Ellen Marie Hvam, marketingansvarlig.
Sogol Mirsharifi sammen med kollegaerne Martin Staghøj, Sales Manager, og Ellen Marie Hvam, marketingansvarlig.

Da Ami Hansen og Navid Dayyani, der driver distributionsvirksomheden Brandfix, fortalte om sin drøm om at starte deres eget brand, var Amis søster Sogol ikke sen til at hoppe med på idéen. Sogol, der tidligere har arbejdet som frisør, har lavet meget research blandt frisører og kunder for at finde ud af præcis, hvilket produkt de skulle skabe. Mindre end et år efter at arbejdet begyndte, lanceres nu det nye danske brand Hair Beliefs med Sogol som produktudvikler og brand manager i spidsen.

Hair Beliefs - ny dansk hårplejeserie gør debut på frisørmarkedet

”Vi vil gerne have, at vores produkter skal indeholde dét, der giver mening. Det vil sige velduftende og plejende ingredienser og så skære alt væk, som vi ikke synes hører hjemme i hårprodukter”, fortæller Sogol til lanceringseventet, der blev afholdt på D’Angleterre i København.

Derfor er alle produkter i Hair Beliefs’ serie veganske, cruelty free og fri fra silikone, sulfater og parabener. Samtlige produkter i serien er opbygget omkring Inca Inchi olie, der udvindes fra et frø, der vokser i Amazonas i Peru.

Hair Beliefs - ny dansk hårplejeserie gør debut på frisørmarkedetHair Beliefs - ny dansk hårplejeserie gør debut på frisørmarkedet

”Vi er også meget stolte over at være certificerede og at have Grøn Salon-stemplet på alle vores produkter”, fortæller Sogol.

Et sådant godkendende indebærer, at produkterne må sælges af saloner, der Grøn Salon-certificerede, og det er også et stempel på, at produkterne ikke indeholder nogle skadelige ingredienser, og at de årligt kontrolleres for at sikre, at alle krav efterleves.

Hair Beliefs - ny dansk hårplejeserie gør debut på frisørmarkedet

Netop nu findes produkterne i fire ambassadørsaloner; CamillaF i Aalborg, Adam | Eva i Odense, Frisør Reinholdt i Rødovre og ladies&gents i Aarhus. Ladies&gents er desuden den første salon i det, der snart vil blive udviklet til en kæde i Brandfix regi. Inden for de næste par måneder udvider de nemlig med to yderligere saloner i Aarhus og har indstillet sigtekornet på flere steder i fremtiden.

Tekst: Sofia Johansson (Sascha Tejlmann red.)
Foto: Camilla Svensson


ANNONCE