Annonce

Få en stærk frisørkrop

Få en stærk frisørkrop
21. februar 2019 Sascha Tejlmann
Få en stærk frisørkrop

21. februar 2019

Få en stærk frisørkrop

Tekst: Camilla Svensson (Sascha Tejlmann red.)
Foto: Stine Ratje-Johansen

Frisørbranchen er helt fantastisk på så mange områder, men den er også anstrengende, og mange tvinges til at forlade faget tidligt på grund af fysiske skader til trods for, at passionen og kreativiteten stadig bobler. Der findes mange måder at forebygge skader på, og en af de allervigtigste er at træne rigtigt. Vi tog fat i Emil Kristensen, personlig træner og kostvejleder, for at få nogle træningstips, der opbygger en stærk og holdbar frisørkrop.

”I et fag, hvor man står meget op og bruger sin krop, er mange ekstra udsat for skader i ryggen og slidgigt. For at undgå smerter er langsigtet træning, og gerne så tidligt som muligt i karrieren, meget
vigtigt”.

Emil forklarer, at en stærk ryg er det allervigtigste – det er den, der holder resten af kroppen oppe. For frisører er det især vigtigt at sørge for også at få trænet skuldre, arme og underarme, da de arbejder hele tiden.
Emil har selv kæmpet med en rygskade og har derfor specialiseret sig inden for rehabiliteringstræning efter skader både fysisk i hans eget træningslokale og online. Hans fokus ligger på at hjælpe sine kunder, at få smerten væk, at blive stærkere og at holde træningen ved lige på en overskuelig måde.

Eksklusivt til Hair Magazines læsere har Emil sammensat et specielt træningsprogram til frisører, som chefredaktør Camilla fik lov til at teste. Med disse seks øvelser gennemarbejdes i princippet hele kroppen, og alle øvelserne kan udføres med enten elastik, TRX, vægtstang eller frie vægte. Uanset om du træner i et center, hjemme i dagligstuen eller i salonens køkken efter lukketid, kan du følge med i programmet.

Here we go!

Artiklen er længere – læs den i vores online magasin her!

ANNONCE