Annonce

Benjamin Martin – ”Jeg er en menneske­person”

Benjamin Martin – ”Jeg er en menneske­person”
31. juli 2018 Cecilia Lindahl

Benjamin Martin
– ”Jeg er en menneskeperson”

”Jeg vil være den lille tegnestift på sædet. Det lille prik der gør, at folk udvikler sig. For sandheden er ikke altid bekvem, og sidder man for komfortabelt, flytter man sig ikke, og man udvikler hverken sig selv eller sin virksomhed”, forklarer Benjamin Martin, der har skippet et internationalt topjob for at starte op som Beauty Business Coach.

”Jeg har holdt et vågent øje med den danske frisørbranche, og jeg har fulgt med i, hvad der sker. Og der er ingen tvivl om, at den er anderledes i forhold til for ti år siden, da jeg arbejdede i den. Men de ti år har jeg brugt på at forme min karriere og opbygge en helt unik værktøjskasse. Jeg har bidraget til den globale frisørbranche, og jeg har fået et mere holistisk syn på dét at være frisør. Cirklen er med andre ord sluttet”, siger Benjamin Martin, der 1. februar starter sin egen virksomhed, hvor han som Beauty Business Coach vil hjælpe frisører, leverandører og andre interesserede med alt fra forretningsdrift til trends, teknikker og videreuddannelse på alle fronter.

”Jeg fornemmer, at frisørerne gerne vil udvikle sig, og jeg mener, at intet kan erstatte effekten af det personlige, fortrolige forhold og den energiske menneskelige kontakt”, mener Benjamin, der kalder sig beauty business coach, fordi det, han tilbyder, rummer meget mere end blot rådgivning af frisører. ”Jeg vil i langt højere grad coache de mennesker, jeg har med at gøre. Sammen skal vi sætte os nogle mål, og dem skal frisørerne selv være med til at definere. Jeg tror ikke på at arbejde efter en fasttømret model. Jeg tror i langt højere grad på en sparring, der resulterer i, at man sammen vokser og udvikler sig”. Benjamin Martin har igennem sin tid som Global Capability Manager for brands som Nioxin, Sassoon og Sebastian Professional også taget en intern markedsførings- og lederuddannelse, og også dette har han tænkt sig at bruge flittigt. Blandt andet vil han holde kurser for frisører i forhold til, hvordan man får succes på de sociale medier. ”Rigtig mange frisører henter inspiration online, men de glemmer at kigge på deres egen hjemmeside, Facebook- og Instagramprofil, og netop online branding betyder utrolig meget i dag”.

”Danske frisører har altid skulle rejse ud for at finde inspiration. Men hvis vi forener de danske kræfter, kan København måske blive et nyt kreativt kraftcenter for branchen”, siger Benjamin, der her sidder sammen med Mark Martens-Anderson fra Creademic.

Benjamin Martins plan er at have kunder et par dage om ugen. Hans holdning er klart, at vil man inspirere andre, og ikke mindst vil man være kritisk, må man selv have fingrene i håret og selv være i stand til at udføre det, man kræver af andre.

Artiklen er længere – læs resten af artiklen i vores online magasin klik her!

Læs mere om Benjamin Martin og hans arbejde som Beauty Business Coach på hans hjemmeside www.benjaminmartin.dk

ANNONCE