Annonce

Benjamin Martin: Hvem vil ha’ en krans?

Benjamin Martin: Hvem vil ha’ en krans?
28. september 2018 bal@freemindsmedia.com

28. september 2018

Benjamin Martin: “Hvem vil ha’ en krans?”

Benjamin Martin: Hvem vil ha' en krans?

For mig emmer ordet ”krans” af kaos og død. Ser jeg bort fra vanilje, kanel og advent, så omkranser mine tanker straks mine tidlige barndoms-, marathon-lange, søndagsbesøg på oldeforældrenes plejehjem. Olderne altid akkompagneret af en bitter Wienerkrans – i værste fald med rosiner – og sidenhen på deres endnu mere triste bårekrans. Krans er bare øv!

Så hvem er det lige, der tilbyder og anbefaler danske mænd, som har nået sidste stadie i hårtabsprocessen, at have en tør krans som frisure? En terminalfrisure, om man vil, med frit udsyn til den blanke og skinnende måne, der kun signalerer, at den sidste krans af mos venter lige rundt om hjørnet.

Se også: Benjamin Martin: “Drikkepenge? Du milde kineser”

Vi må kunne gøre det bedre. Fair nok, at der ikke længere er liv i toppen, men at straffe kunden yderligere ved at klippe ham som svedige Mads Mikkelsen i De Grønne Slagtere er ikke ok. Han
havde dog i visse scener krydret tilværelsen med en pølse i panden, men det er jo ikke realistisk i hverdagen. I hvert fald ikke uden for hjemmet.

Kundepsykologi er dét, vi skal ha’ fat i, og lad mig som start påpege, at man som frisør aldrig skal være bange for at sige til en kunde, at håret ikke gror – for tro mig, det har de selv spottet. De har været gennem frustrationen, ærgrelsen og måske skammen.

Nogle har valgt specialklinikkers produkter eller endda transplantationsløsninger i håbet om at lægge låg på kransen. Andre accepterer situationen, og det er her, at vi generelt skal sætte ind og give dem flere gode oplevelser på turen rundt om månen.

Se også: Benjamin Martin: Høj(t) på den grønne gren?

Tilbyd en nutidig kortere klip med en fin skinfade og ikke det, som morfar havde. Arbejd med mulighederne for kreative skægløsninger, retning af bryn samt diverse hovedbundsbehandlinger; eksfolierende, stimulerende, kølende og fugtgivende.

Husk, at selv mænd med kransepotentiale er forfængelige i ordets mest positive forstand. De vil også forkæle sig selv og har brug for hair and body wash, shavingprodukter, skægolie, hovedbundstonic til såvel nat som dag. En overset kundegruppe, fordi de ikke har hår at style, men det fokus er jo blot flyttet til andre behov.

Så fik vi vist ind-kranset behovet for at begrave kransen og vise fornyet og oprigtig interesse for alle de andre muligheder, der er lige under månen.

Tekst: Benjamin Martin

Læs også artiklen i vores magasin online her!


ANNONCE