Annonce

Admind – Vi skal have produktsalget tilbage i salonerne

Admind – Vi skal have produktsalget tilbage i salonerne
17. marts 2015 bal@freemindsmedia.com

17. marts 2015

Admind – Vi skal have produktsalget tilbage i salonerne

Admind har netop gjort det lettere for frisørerne at sælge produkter i salonen. Ganske enkelt ved at lade bookingsystemet stille individuelle spørgsmål, som efterfølgende er indgangsvinkel til en snak med kunden.

 Christian Sanggaard fra Admind fortæller om Admind Care
”Frisøren får foræret en indgangsvinkel til en snak om produkter af kunden selv med den nye feature i Admind Care booking systemet”, fortæller Christian Sanggaard fra Admind.

Produktsalg i salonen er essentielt for omsætningen, men mange frisører føler sig ikke specielt godt tilpas i en salgssituation. Netop derfor er Admind i færd med at udvikle et værktøj til Admind Care bookingsystemet, der gør det lettere for frisøren at sælge produkter. Kunderne stilles nogle enkle spørgsmål, når de booker. Spørgsmål, der kan åbne op for en samtale i salonen og et deraf følgende mersalg.

Produktsalget er faldet med fem procent
”Tallene viser tydeligt, at produktsalget i salonerne er faldet med godt fem procent i forbindelse med krisen. De fem procent er ikke hentet hjem igen, og det kan mærkes”, lyder det fra Christian Sanggaard fra Admind, der fastslår, at omsætningen er flyttet til webshops. Derfor skal frisørsalonerne slå på den individuelle vejledning, som webshops ikke kan tilbyde.  
Frisørerne er gode håndværkere, men knap så gode sælgere, og netop for at få frisørerne i svingninger, og give dem en indgangsvinkel til en positiv dialog med kunderne, er Admind nu i fuld gang med at udvikle den nye feature til deres bookingsystem.
”Faktisk var det Jan Echkardt fra Hair by Ole i Ishøj, der såede frøet, som vi herefter har videreudviklet”, fortæller Christian Sanggaard, og netop nu er den nye feature så langt i udviklingen, at den er klar til at blive testet i Hair by Ole.

God indgangsvinkel
Ideen er faktisk ganske enkel: Når en kunde booker en tid i Admind Care’s online booking system, popper en boks op med 3­5 simple spørgsmål, der relaterer til kunden personligt, og til den specifikke behandling han eller hun fik i salonen ved sidste besøg. Det kan eksempelvis være: ”Var du tilfreds med din hårfarve?”, ”Var du tilfreds med holdbarheden?”, ”Har du problemer med hovedbunden?”, ”Lider du af hårtab?”

”Systemet bekræfter aftalen som vanligt, og når kunden kommer ind i salonen, og frisøren åbner kundekortet, står spørgsmålene og svarene herpå”, forklarer Christian Sanggaard.

Se også: Admind Hair: Du skal styre systemet i salonen

Det betyder, at frisøren får foræret en indgangsvinkel til en snak om produkter af kunden selv. Hvis kunden eksempelvis svarer, ja, jeg har lidt problemer med skæl, kan man let komme ind på det, bare ved at sige: Jeg kan se, du har en smule skæl, som du skrev ved bookingen. Jeg kan anbefale dig det eller det produkt.

”Det sværeste er nemlig at starte dialogen op, men det gør systemet nu for dig”, fastslår Christian Sanggaard. Yderligere en fordel er, at man som frisørmester bedre kan sætte handling bag alle ordene til de ansatte om mersalg. Netop fordi de får et værktøj, og fordi man som frisørmester også kan se kundernes svar og herefter spørge ind til, hvordan den enkelte frisør har tacklet det.

Flere testsaloner
Admind Care bruges i dag af godt 800 saloner, og blandt fordelene er, at bookingsystemet kan tilpasses individuelt til de ønsker, en salon måtte have. ”Og nu kan vi også hjælpe med videresalg, så frisørerne kan hente de tabte fem procent i omsætning tilbage”, lyder det fra Christian Sanggaard, der tilføjer, at man netop nu leder efter flere saloner, der kunne tænke sig at være testsalon i forhold til den nye udvikling af systemet, og gerne hører fra interesserede.

Tag billeder til kundekortet
Endnu en ny feature i Admind Care systemet er, at frisørerne kan tage et billede af kundens festfrisure, hovedbundproblem eller andet med sin tablet og straks ligger det på kundekortet til senere brug og information. Sidst fortæller Christian Sanggaard, at Admind Care’s app nu kan bruges på alle smartphones og tablets.

For yderligere information kontakt Admind på tlf. 70 20 18 76 eller se www.admind.dk.

Se også: Admind Hair: Du skal styre systemet i salonen

Tekst: Pia Finne
Foto: Admind

Denne artikel blev publiceret i 2. udgave af Hair Magazine 2015.

 


ANNONCE